Ga naar inhoud

JavaFX, ik kom er even niet uit ook al is het niet moeilijk


Aanbevolen berichten

Hallo allemaan, ik zit nu in m'n examenjaar vwo en heb voor het eerst het vak informatica, maar ik kom er bij mij opdracht op dit moment even niet uit. Ik moet voor deze opdracht met netbeans een memory spel maken, hierbij moeten de kaartjes omdraaien als er op geklikt wordt en als ze dan overeen komen moeten ze omgedraaid blijven en als ze verschillend zijn weer terug, jullie kennen memory wel neem ik aan :) Ik dacht ik begin met 2 kaartjes voor het idee, de code die ik nu heb is het volgende: package POinf; import javafx.stage.Stage; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.text.Text; import javafx.scene.text.Font; import javafx.scene.shape.Rectangle; import javafx.scene.paint.Color; var rectangle: Rectangle; Stage { title: "Memory" scene: Scene { width: 500 height: 300 content: [ Text { font: Font { size: 16 } x: 10 y: 30 content: "Speel het memory spel!" } rectangle = Rectangle { width: 50 height: 50 x: 10 y: 50 arcWidth: 10 arcHeight: 10 fill: Color.BLUE onMouseClicked: function(event) { Color.RED } } rectangle = Rectangle { width: 50 height: 50 x: 70 y: 50 arcWidth: 10 arcHeight: 10 fill: Color.BLUE } ] } } Zouden jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, en vooral het mouse click event daar snap ik niet heel veel van
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...