Ga naar inhoud

Tekst invoeren in een gescant plaatje via invoervelden


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag. Bij onze 'drumbandvereniging' werken wij met 'maandagavondbriefjes'. Dit zijn briefjes die aan ieder worden uitgedeeld, met hierop data e.d. van de optredens die wij hebben/zijn gewijzigd/zijn komen te vervallen etc. Nu wil ik dat maandagavondbriefje ook op onze site plaatsen. Nu het lastige: Ik wil dus het briefje inscannen en op de site planten, en dan via invoerveldjes de teksten op het blaadje kunnen aanpassen. Weet iemand hoe ik dit moet gaan aanpakken? Alvast bedankt. grt, Richard! 8)
Link naar reactie
Gewoon de tekst op de site plaatsen en deze printen voor je ze ga uitdelen. Het editen doen je dan vanaf het uploaden (php met wat security). Dan heb je tevens de laatste op je site staan. Want met een scan en dan editen zal je toch weer een OCR moeten hebben die de tekst behoorlijk herkend. en ben je m.i. weer terug bij mijn voorstel
Link naar reactie
Je kunt de tekst gewoon over een plaatje heen zetten in html. De simpelste manier is de scan als pagina achtergrond te gebruiken, met de tekst in html. Een andere is de afbeelding als achtergrond van een tabel. Een derde is twee layers in CSS, met in de ene de afbeelding, en de andere de tekst. Tekst invoeren een aanpassen met php is al helemaal geen punt.
Link naar reactie
Oke, Het is nu zo, dat ik via mn site, en pop-up kan openen, met hierin het "maandagavondbriefje". Het ziet er PRECIES zo uit als dat zou moeten. Alleen bij stap 2 kom ik niet verder. Ik heb nu dus de optredens e.d. van het laaste briefje even overgezet op de pagina. (4 tabellen direct onder elkaar, met in iedere tabel 1 optreden en zo'n streep onder, om een scheiding aan te geven). Maar... Hoe kan ik nu via een soort 'admin' gedeelte de teksten wijzigen, verwijderen, aanmaken? Kan iemand mij dat a.u.b. vertellen? Alvast super bedankt!
Link naar reactie
Ik heb het dus nu zo, dat er bovenaan een banner zit (banner met logo en tekst van de vereniging), en hieronder tijdelijk een stel optredens ingevuld. Dus het ziet er nu precies zo uit, als dat het zou horen. Het enigste wat ik nu nog wil, is dat je die tekst kunt wijzigen zonder in kladblok te gaan zitten wroeten ofzo.. maar gewoon via een formuliertje of iets dergelijks. Dus op /html/admin.php de velden invullen, die dan op de juiste manier worden weergegeven op /html/mabriefje.php Een soort nieuwssysteem-achtig iets eigenlijk. Mijn server ondersteund dat ImageMagic niet standaard volgens mij :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...