anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Delen Geplaatst: 19 november 2004 Hoi, Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag. Bij onze 'drumbandvereniging' werken wij met 'maandagavondbriefjes'. Dit zijn briefjes die aan ieder worden uitgedeeld, met hierop data e.d. van de optredens die wij hebben/zijn gewijzigd/zijn komen te vervallen etc. Nu wil ik dat maandagavondbriefje ook op onze site plaatsen. Nu het lastige: Ik wil dus het briefje inscannen en op de site planten, en dan via invoerveldjes de teksten op het blaadje kunnen aanpassen. Weet iemand hoe ik dit moet gaan aanpakken? Alvast bedankt. grt, Richard! 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Snelle vraag: heb je php en een GD library? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2004 Gewoon de tekst op de site plaatsen en deze printen voor je ze ga uitdelen. Het editen doen je dan vanaf het uploaden (php met wat security). Dan heb je tevens de laatste op je site staan. Want met een scan en dan editen zal je toch weer een OCR moeten hebben die de tekst behoorlijk herkend. en ben je m.i. weer terug bij mijn voorstel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2004 het gaat er niet om dat ik het moet afdrukken, het is zo dat men via de site de info kan zien, maar in dezelfde staat als op het NORMALE briefje. het bestuur moet dan op een simpele "leken" manier de info makkelijk kunnen wijzigen. Wel PHP geen GD Library Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 Je kunt de tekst gewoon over een plaatje heen zetten in html. De simpelste manier is de scan als pagina achtergrond te gebruiken, met de tekst in html. Een andere is de afbeelding als achtergrond van een tabel. Een derde is twee layers in CSS, met in de ene de afbeelding, en de andere de tekst. Tekst invoeren een aanpassen met php is al helemaal geen punt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2004 Oke, Het is nu zo, dat ik via mn site, en pop-up kan openen, met hierin het "maandagavondbriefje". Het ziet er PRECIES zo uit als dat zou moeten. Alleen bij stap 2 kom ik niet verder. Ik heb nu dus de optredens e.d. van het laaste briefje even overgezet op de pagina. (4 tabellen direct onder elkaar, met in iedere tabel 1 optreden en zo'n streep onder, om een scheiding aan te geven). Maar... Hoe kan ik nu via een soort 'admin' gedeelte de teksten wijzigen, verwijderen, aanmaken? Kan iemand mij dat a.u.b. vertellen? Alvast super bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 Ik denk dat je even moet zoeken op nl.php.net. Daar moet je zoeken naar de functies die imagemagick oid. gebruiken. Dan kan je plaatjes manipuleren en teksten in jpg's, gifs ed. laten toevoegen. Even zoeken en dan kan je aan de slag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 Dat is ook een oplossing, maar in dit geval helemaal niet nodig. Bovendien geef ik het je te doen, een server te vinden, waar imagemagik is geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 [quote:f46b527fcc="gerben"]Dat is ook een oplossing, maar in dit geval helemaal niet nodig. Bovendien geef ik het je te doen, een server te vinden, waar imagemagik is geinstalleerd.[/quote:f46b527fcc]Lijkt me een mooie vraag voor je hosting. Als je het nodig gaat hebben dan he. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2004 Ik heb het dus nu zo, dat er bovenaan een banner zit (banner met logo en tekst van de vereniging), en hieronder tijdelijk een stel optredens ingevuld. Dus het ziet er nu precies zo uit, als dat het zou horen. Het enigste wat ik nu nog wil, is dat je die tekst kunt wijzigen zonder in kladblok te gaan zitten wroeten ofzo.. maar gewoon via een formuliertje of iets dergelijks. Dus op /html/admin.php de velden invullen, die dan op de juiste manier worden weergegeven op /html/mabriefje.php Een soort nieuwssysteem-achtig iets eigenlijk. Mijn server ondersteund dat ImageMagic niet standaard volgens mij :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2004 http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=77 Misschien kan je van hieruit je eigen script maken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen