Ga naar inhoud

Nieuwsscript (2)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geleden een nieuwsscriptje geschreven, helemaal zelf (oh, daar ben ik zo trots op), maar nu heb ik ontdekt dat wat er nu gebeurt helegaar niet de bedoeling is. Nu wordt het vorige item verwijderd, en overschreven door het nieuwe. Het is echter de bedoeling dat het oude item naar onder verplaatst wordt, en dat het nieuwe bovenaan komt. Hoe doe ik dit? Dit is de code: [code:1:83ad271fc7]<?php $d = date("r"); $file = "nieuws.txt"; $file2 = "datum.txt"; $msg = $_POST['msg']; $pass = $_POST['pass']; $date = $_POST['date']; unlink ("nieuws.txt"); fopen ("nieuws.txt","a+"); unlink ("datum.txt"); fopen ("datum.txt","a+"); if(empty($pass) || empty($msg) || empty($date)) { echo "<h3>Alle velden zijn verplicht.</h3>"; } if ($pass === "WACHTWOORD") { $fp = fopen($file,"a"); $fp2 = fopen($file2,"a"); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>"); fwrite($fp2, "\r\n<BR><B>Laatste update</B>: $date"); fclose($fp); fclose($fp2); echo "<h3><center>Het nieuwsitem is toegevoegd.</h3>"; } elseif ($pass !="WACHTWOORD") { echo "<H3>Uw wachtwoord is niet correct. Probeer het opnieuw.</center></H3>"; } ?>[/code:1:83ad271fc7]
Link naar reactie
Ik begrijp dus dat je de nieuwe berichten erboven wil zetten, je kan dit proberen: [code:1:8722c752e7] <?php $fp = $fopen($file,'w'); $contents = fread($fp, filesize($file)); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>".$contents); fclose(); ?> [/code:1:8722c752e7] Ik kan nu even niet testen of het werkt, maar probeer het maar eens zou ik zeggen. Waarom gebruik je trouwens geen database, een database is veel makkelijker voor dit doel en het is dan ook veel makkelijker om evt. berichten aan te passen.
Link naar reactie
Ik gebruik geen database omdat mijn server dat niet heeft, anders was het probleem al lang opgelost. Je bedoelt dat ik de [code:1:40787fa200]{ $fp = fopen($file,"a"); $fp2 = fopen($file2,"a"); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>"); fwrite($fp2, "\r\n<BR><B>Laatste update</B>: $date"); fclose($fp); fclose($fp2); echo "<h3><center>Het nieuwsitem is toegevoegd.</h3>"; }[/code:1:40787fa200] moet vervangen door [code:1:40787fa200]{ $fp = $fopen($file,'w'); $contents = fread($fp, filesize($file)); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>".$contents); fclose(); }[/code:1:40787fa200]? Ik zal het testen, iig bedankt ;).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...