anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Ik heb een tijdje geleden een nieuwsscriptje geschreven, helemaal zelf (oh, daar ben ik zo trots op), maar nu heb ik ontdekt dat wat er nu gebeurt helegaar niet de bedoeling is. Nu wordt het vorige item verwijderd, en overschreven door het nieuwe. Het is echter de bedoeling dat het oude item naar onder verplaatst wordt, en dat het nieuwe bovenaan komt. Hoe doe ik dit? Dit is de code: [code:1:83ad271fc7]<?php $d = date("r"); $file = "nieuws.txt"; $file2 = "datum.txt"; $msg = $_POST['msg']; $pass = $_POST['pass']; $date = $_POST['date']; unlink ("nieuws.txt"); fopen ("nieuws.txt","a+"); unlink ("datum.txt"); fopen ("datum.txt","a+"); if(empty($pass) || empty($msg) || empty($date)) { echo "<h3>Alle velden zijn verplicht.</h3>"; } if ($pass === "WACHTWOORD") { $fp = fopen($file,"a"); $fp2 = fopen($file2,"a"); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>"); fwrite($fp2, "\r\n<BR><B>Laatste update</B>: $date"); fclose($fp); fclose($fp2); echo "<h3><center>Het nieuwsitem is toegevoegd.</h3>"; } elseif ($pass !="WACHTWOORD") { echo "<H3>Uw wachtwoord is niet correct. Probeer het opnieuw.</center></H3>"; } ?>[/code:1:83ad271fc7] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Ik begrijp dus dat je de nieuwe berichten erboven wil zetten, je kan dit proberen: [code:1:8722c752e7] <?php $fp = $fopen($file,'w'); $contents = fread($fp, filesize($file)); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>".$contents); fclose(); ?> [/code:1:8722c752e7] Ik kan nu even niet testen of het werkt, maar probeer het maar eens zou ik zeggen. Waarom gebruik je trouwens geen database, een database is veel makkelijker voor dit doel en het is dan ook veel makkelijker om evt. berichten aan te passen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Ik gebruik geen database omdat mijn server dat niet heeft, anders was het probleem al lang opgelost. Je bedoelt dat ik de [code:1:40787fa200]{ $fp = fopen($file,"a"); $fp2 = fopen($file2,"a"); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>"); fwrite($fp2, "\r\n<BR><B>Laatste update</B>: $date"); fclose($fp); fclose($fp2); echo "<h3><center>Het nieuwsitem is toegevoegd.</h3>"; }[/code:1:40787fa200] moet vervangen door [code:1:40787fa200]{ $fp = $fopen($file,'w'); $contents = fread($fp, filesize($file)); fwrite($fp, "\r\n<BR><BR><BR><B>Datum</B>: $date \r\n<BR> \r\n<BR><B>Bericht</B>: $msg \r\n<BR>".$contents); fclose(); }[/code:1:40787fa200]? Ik zal het testen, iig bedankt ;). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Je moet zelf natuurlijk het datum.txt gedeelte nog even toevoegen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Offcourse. Ik heb het script zelf geschreven, dus dat zou ik sowieso niet vergeten. Ah, man, wat ben ik trots (eerste script from scratch). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen