Ga naar inhoud

Computer krijgt veel verschillende blauwe schermen. Wat is de reden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik heb al een tijdje een probleem met mijn computer, en wordt steeds erger. Wanneer ik mijn computer opstart, start het (als ik geluk heb) gewoon zoals het hoort. Na 5 minuten aan te hebben gestaan loopt hij vast en is het enige wat ik kan doen de aanknop indrukken zodat hij afsluit. Wanneer ik hiertna mijn pc wilt aandrukken geeft hij geen piep bij het opstarten en geeft ook geen beeld. De ventilator draait wel. Na een paar keer aan en uit zetten heb ik soms geluk en kom ik in het menu waar ik kan kiezen of ik de pc in veilige modus kan opstarten of in normale modus. Via veilige modus kom ik in het opstartherstel systeem en zo kom ik dan eindelijk ( niet altijd) bij het bureaublad. Het gekke is dat wanneer de computer soms helemaal is opgestart hij het dan ook gewoon goed doet voor de rest van de dag. Het gebeurd echter ook vaak genoeg dat hij naar een blauw scherm schiet met daarin hele uiteenlopende redenen. Wat is er aan de hand met mijn pc? Is het het moederbord? kan ik zo een nieuwe kopen? bvd, matthijs
Link naar reactie
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/resolving-stop-blue-screen-errors-in-windows-7 Volg de instructies in bovenvermelde link, een blauw scherm kan diverse oorzaken hebben, neem de informatie door, en voer eventueel de instructies uit, zo kan je ontdekken, aan de hand van de gegeven suggesties, wat de oorzaak van het probleem kan zijn, en welke maatregelen je moet nemen..
Link naar reactie
Ik ben wel benieuwd naar wat de oorzaak zal blijken te zijn. Een aantal aanvullende vragen: - welk merk en welk type PC (of laptop) heb je ? - welk besturingssysteem (blauwe scherm=Windows denk ik) maar welke versie? - welke programma´s gebruikt je als malware-bescherming (Avast, AVG o.i.d) - welke programma´s gebruik je om op te schonen (Ccleaner o.i.d.) - heb je het RAM getest met MemTest86+ ? - heb je misschien apparatuur (USB) en/of PCI-kaarten bijgeplaatst, zodat het gevraagde vermogen toegenomen is? Wat is het vermogen van de voeding (Watt) ? - Zitten alle stekers, kaarten en geheugenstrips nog goed vast (ook in de PC/laptop) ? - heb je de PC/laptop al eens open geschroefd om eventueel stof te verwijderen ? - wat staat er in de (Windows) log als foutmelding? Stof kan statisch worden opgeladen door langsstromende lucht, en ontlading daarvan kan gekke fouten opleveren. (Net als een verdwaalde spin bijvoorbeeld. Je gelooft het niet ...?) Matthijs, houd ons op de hoogte van (de tussenresultaten van) je speurtocht naar de foutoorzaak.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...