Ga naar inhoud

chmod wil niet lukken


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met phpbb op mijn server aan het installeren. Ik heb apache, php, mysql en cerberus ftp geinstalleerd. Alles werkt, maar nu het volgende: Ik moet voor de installatie van phpbb de chmod op 777 zetten, is niet zo moeilijk eigenlijk, ik benader vanaf een diezelfde pc met LeechFTP het programma Cerberus FTP en wil de chmod op 777 zetten. Ik krijg echter de volgende melding: 502 No site commands are currently implimented Na wat googlen kom ik op de conclusie dat dat inhoudt dat het niet wordt toegestaan door de ftp-server. Ik heb echter wel alle rechten aangezet, dus lezen, schrijven, verwijderen, whatever.. Wie kan mij hiermee helpen? :) Mijn dank is groot!
Link naar reactie
[quote:2a10dac723="tweakermatt"]Ja, dat snap ik, maar als ik dat doe dan krijg ik juist die foutmelding!! :)[/quote:2a10dac723] Je moet via de verkenner de juiste rechten op de map cq. bestand zetten, niet via ftp. Mijn opmerking over shell access kan je ook even vergeten, ik ging er vanuit dat je op een linux bak bezig was. chmod 777 betekent read, write en execute rechten voor iedereen instellen.
Link naar reactie
[quote:72cad706e1="Annie"][quote:72cad706e1="tweakermatt"]Ja, dat snap ik, maar als ik dat doe dan krijg ik juist die foutmelding!! :)[/quote:72cad706e1] Je moet via de verkenner de juiste rechten op de map cq. bestand zetten, niet via ftp. Mijn opmerking over shell access kan je ook even vergeten, ik ging er vanuit dat je op een linux bak bezig was. chmod 777 betekent read, write en execute rechten voor iedereen instellen.[/quote:72cad706e1] Ik weet dat ik chmod 777 moet instellen en wat dat betekent.. maar hoe? :-? Via de verkenner? Bedoel je dat alleen-lezen uitzetten, verborgen uitzetten en Archief aan/uit zetten? :-? Dat staat allemaal uit en nog lukt het niet, ik snap echt niet waar je zit hoor. Kun je het mss verduidelijken met een screenshot? Ik werk met windows 98se.
Link naar reactie
[quote:ded1ab098d="borstelke"]en euh al geprobeerd via dos?? ms-dos prompt. chmod 777 <dir> zou moeten werken. zo het zelfde met een file.[/quote:ded1ab098d] Het is al lang geleden dat ik met win98 heb gewerkt, maar linux commando's op een dos machine???? Lijkt me sterk dat dat werkt. Ik zou eerder denken aan attrib ([i:ded1ab098d]attrib /?[/i:ded1ab098d] voor alle opties)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...