anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Delen Geplaatst: 27 september 2004 Ik ben bezig met phpbb op mijn server aan het installeren. Ik heb apache, php, mysql en cerberus ftp geinstalleerd. Alles werkt, maar nu het volgende: Ik moet voor de installatie van phpbb de chmod op 777 zetten, is niet zo moeilijk eigenlijk, ik benader vanaf een diezelfde pc met LeechFTP het programma Cerberus FTP en wil de chmod op 777 zetten. Ik krijg echter de volgende melding: 502 No site commands are currently implimented Na wat googlen kom ik op de conclusie dat dat inhoudt dat het niet wordt toegestaan door de ftp-server. Ik heb echter wel alle rechten aangezet, dus lezen, schrijven, verwijderen, whatever.. Wie kan mij hiermee helpen? :) Mijn dank is groot! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2004 Als je shell access hebt en een user met voldoende rechten dan kan je op die wijze de chmod uitvoeren. Dat werkt wat directer dan via ftp . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2004 Kun je het wat uitgebreider uitleggen..? :) Ik ben op dit gebied niet erg ver. Ik heb in principe alle rechten, de server staat hier naast me :wink: Ik wil even melden dat ik in windows werk met apache 1.3.27, php 4.3.3, phpmyadmin 2.5.3 en mysql 4.0.15. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 je kunt op de server inloggen en dan naar de map gaan die gechmod moet worden. Rechtermuis knop erop dan propertys , daar kun je groepen rechten instellen etc etc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 Ja, dat snap ik, maar als ik dat doe dan krijg ik juist die foutmelding!! :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 als je in windows (XP) eenvoudig delen uitschakeld kun je de rechten per map en bestand instellen meen ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 [quote:2a10dac723="tweakermatt"]Ja, dat snap ik, maar als ik dat doe dan krijg ik juist die foutmelding!! :)[/quote:2a10dac723] Je moet via de verkenner de juiste rechten op de map cq. bestand zetten, niet via ftp. Mijn opmerking over shell access kan je ook even vergeten, ik ging er vanuit dat je op een linux bak bezig was. chmod 777 betekent read, write en execute rechten voor iedereen instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2004 [quote:72cad706e1="Annie"][quote:72cad706e1="tweakermatt"]Ja, dat snap ik, maar als ik dat doe dan krijg ik juist die foutmelding!! :)[/quote:72cad706e1] Je moet via de verkenner de juiste rechten op de map cq. bestand zetten, niet via ftp. Mijn opmerking over shell access kan je ook even vergeten, ik ging er vanuit dat je op een linux bak bezig was. chmod 777 betekent read, write en execute rechten voor iedereen instellen.[/quote:72cad706e1] Ik weet dat ik chmod 777 moet instellen en wat dat betekent.. maar hoe? :-? Via de verkenner? Bedoel je dat alleen-lezen uitzetten, verborgen uitzetten en Archief aan/uit zetten? :-? Dat staat allemaal uit en nog lukt het niet, ik snap echt niet waar je zit hoor. Kun je het mss verduidelijken met een screenshot? Ik werk met windows 98se. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 en euh al geprobeerd via dos?? ms-dos prompt. chmod 777 <dir> zou moeten werken. zo het zelfde met een file. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2004 [quote:ded1ab098d="borstelke"]en euh al geprobeerd via dos?? ms-dos prompt. chmod 777 <dir> zou moeten werken. zo het zelfde met een file.[/quote:ded1ab098d] Het is al lang geleden dat ik met win98 heb gewerkt, maar linux commando's op een dos machine???? Lijkt me sterk dat dat werkt. Ik zou eerder denken aan attrib ([i:ded1ab098d]attrib /?[/i:ded1ab098d] voor alle opties) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen