Ga naar inhoud

Hoe vervang ik de Cmos batterij van een Acer Aspire Z3730?


anoniem

Aanbevolen berichten

Een cmos- batterij (vaak een CR2032 lithium 3 Volt) is zonder solderen te verwijderen uit een batterij-houder op het moederbord. Waar de lithium batterij zit is een kwestie van kijken: bij sommige Acers (Acer 3022) is deze bereikbaar via het klepje waar het RAM geheugen achter zit. Dan is het verwisselen van de batterij eenvoudig: je hoeft alleen met een kleine kruiskop/ philips schroevendraaier (dus geen pozidriv) de schroeven van dit klepje te verwijderen. Misschien moet je iets meer moeite doen, en de laptop verder openschroeven. Misschien heb je dan iets aan de volgende link: http://www.laptopinventory.com/LaptopInventory.php/Acer/Aspire/3690/Motherboard Ik heb geen video gevonden voor de 3730, maar het zal niet veel verschil maken. Let wel goed op dat je alle vingertoppen met het chassis in contact brengt om statische electriciteit af te leiden. Succes, mail je als het gelukt is? Kijk als je een maal de laptop open hebt geschroefd ook even of de ventilator nog stofvrij is. Succes!
Link naar reactie
@Boodha: dank voor je aanvulling, ik kon het exacte typenummer niet vinden, maar niet alle databases zijn volledig, dus dat leek mij niet apart. Een all-in-one lijkt mij qua onderdelen wel een desktop gemonteerd achter een beeldscherm. Grappig. @Gast: In het volgende filmpje zie je op 5min15 - 5min30 het moederbord van de Acer Z3750. https://www.youtube.com/watch?v=GuIHRQX9-ig Tussen de beide ventilatoren zit denk ik de lithium-batterij (een 3 volt CR2032 of vergelijkbaar type). Ok, het is niet de Z3730, maar het gaat om het idee. De handdoek geplaatst onder het beeldscherm om beschadiging te voorkomen lijkt mij ook een goede tip. Pas op voor statische electriciteit, zie mijn opmerkingen bij de eerste reactie, en de disclaimers bij de diverse filmpjes: ¨this will void your warranty¨. Ik heb mij daar nooit veel van aangetrokken. En de vervanging van een lithium-batterij valt denk ik niet onder de garantie. Dus een batterij van 50 cent vervangen laat je doen (uurtje factuurtje) of je doet het zelf. Succes met de reparatie! Meld je nog even of het gelukt is?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...