Ga naar inhoud

Mappen externe harddisk niet toegankelijk, Cyclische redundantie controle, hoe kan ik toch de mappen benaderen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Het gaat om een WD Elements externe harddisk 1Tb USB2.0 Deze externe HD leverde nooit problemen op onder mijn oude Pc die onder Windows XP draaide. Ik heb hem nu voor het eerst op een MSI laptop onder Windows 8.1 aangesloten. Het was geen probleem om bestanden van deze laptop op de externe te zetten, maar toen ik mappen wilde openen die ik er al eerder vanaf mijn ouden PC had opgezet, kon ik die niet openen. Help help, allemaal foto's en filmpjes van mijn kinderen. Vast bedankt, Miek
Link naar reactie
Sluit die externe schijf aan op een Windows 7 computer, grote kans dat je de bestanden wel kan lezen, Bestanden gemaakt op een Windows XP computer kunnen wel worden gelezen op een Windows 7 computer, omdat de registers ofwel besturingssystemen, Windows XP en Windows 7 op de zelfde wijze zijn opgebouwd. Windows 7 is zeg maar, een (uitgebreide) verbeterde versie van Windows XP. Windows 8.1 is echter een heel nieuw besturingssysteem, Dat is de reden zijn dat de bestanden gemaakt op een XP besturingssysteem niet leesbaar zijn op Windows 8.1. . Wat je wel zou kunnen doen om de filmpjes foto's. toch op Windows 8.1 af te kunnen spelen is het volgende: Alle filmpjes omzetten naar Windows Media Video bestand (wmv), en de foto omzetten naar het jpg bestand. Die bestanden kunnen door alle Windows systemen worden afgelezen. dat omzetten van bestanden naar een ander afspeelformaat, kan je doen met een converteer programma, . http://www.freemake.com/nl/free_video_downloader/?from=app . De app, ofwel het programma is gratis te downloaden en te gebruiken, let wel op dat je alleen freemake download. Met de app zelf is niets aan de hand, maar, LET OP! nadat je het groene vakje download hebt aangeklikt, verschijnt er een ander scherm, vink daar (eventueel) alle overige zaken behalve freemake weg, voordat je de download echt start, anders zit je opgescheept met allerlei onnodige software en taakbalken en dergelijke waar je iet op zit te wachten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...