Ga naar inhoud

Records selecteren - 10 per pagina


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:f28f0ebcb8="Bill Gates"][quote:f28f0ebcb8="Wiep Corbier"]Heb jij een voorbeeldje waar jouw idee verwerkt is?[/quote:f28f0ebcb8]Ja, maar die zijn over het algemeen een paar honderd regels aan code (exclusief HTML enzo) en dat lijkt me geen goed plan hier ;) Maar het idee is toch simpel? Je zet onderaan pagina 1 2 3 4 5 etc neer en die verwijzen dan allemaal naar een url met bijvoorbeeld een variabele offset erin (dus pagina 2 krijgt dan zoiets als script.php?offset=10) waarbij het aantal pagina's en de offset per link natuurlijk dynamisch ingevuld wordt. Vervolgens knikker je die offset in je query (bij de LIMIT dus) en voila: de juiste resultaten. [/quote:f28f0ebcb8] En hoe weet jij hoeveel 1 2 3 4 5-jes je nodig hebt? Die worden natuurlijk wel dynamisch aangemaakt mag ik hopen....!?
Link naar reactie
nope niet echt, ik heb het nu zo staan: [code:1:9bbe55a510] <% Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") objConn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Data Source=" & Server.MapPath("\remco292\db\kiona.mdb") & ";" & _ "Persist Security Info=False" objConn.Open 'Get the Current page pg = TRIM(Request( "pg" )) IF pg = "" then pg = 1 Set RS = Server.CreateObject( "ADODB.RecordSet" ) RS.CursorType = adOpenStatic RS.ActiveConnection = Con RS.PageSize = 8 RS.Open = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY Datum DESC" RS.AbsolutePage = pg %> [/code:1:9bbe55a510]
Link naar reactie
[quote:4850343d64="Wiep Corbier"]En hoe weet jij hoeveel 1 2 3 4 5-jes je nodig hebt? Die worden natuurlijk wel dynamisch aangemaakt mag ik hopen....!?[/quote:4850343d64] Wat denk je zelf? Natuurlijk, het principe van paging is in elke scriptingtaal hetzelfde. Alleen de technische implementatie is anders.
Link naar reactie
[quote:954dc77759="Wiep Corbier"]En hoe weet jij hoeveel 1 2 3 4 5-jes je nodig hebt? Die worden natuurlijk wel dynamisch aangemaakt mag ik hopen....!?[/quote:954dc77759] [quote:954dc77759="Bill Gates"] Maar het idee is toch simpel? Je zet onderaan pagina 1 2 3 4 5 etc neer en die verwijzen dan allemaal naar een url met bijvoorbeeld een variabele offset erin (dus pagina 2 krijgt dan zoiets als script.php?offset=10) [b:954dc77759]waarbij het aantal pagina's en de offset per link natuurlijk dynamisch ingevuld wordt.[/b:954dc77759] Vervolgens knikker je die offset in je query (bij de LIMIT dus) en voila: de juiste resultaten. [/quote:954dc77759]Lezen is nog steeds een vak apart ;)
Link naar reactie
[quote:7504959d9a="Remco292"]dus hoe moet ik dit doen dan...[/quote:7504959d9a] Door [b:7504959d9a]rs.open "blabla"[/b:7504959d9a] te gebruiken ipv [b:7504959d9a]rs.open = "blabla"[/b:7504959d9a] (juiste cursortype en locking moet je er zelf maar even bij [url=http://www.devguru.com/Technologies/ado/quickref/recordset_open.html]zoeken[/url]) wag effe, nu even wat beter kijk staan er nog meer fouten in. Ik zou zeggen begin eens met een [b:7504959d9a]option explicit[/b:7504959d9a] bovenaan de pagina, zet een kopje thee, pak je verzameling references en tutorials erbij en ga even rustig debuggen. De foutmeldingen die je krijgt zouden genoeg moeten zeggen (bijv. dat de variabele [b:7504959d9a]con[/b:7504959d9a] niet gedefinieerd is). En zo ga je net zolang door tot het werkt. p.s. probeer terwijl je bezig bent ook meteen te begrijpen wat er gebeurt in het script en waarom dat zo gebeurt.
Link naar reactie
Oké Remco haal die troep van jezelf er maar even uit en vervang het door de volgende code: [code:1:f5a173dbd4] db = "E:\Back-up klanten\JI\ji.mdb" Set conn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" ) conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & db & ";" [/code:1:f5a173dbd4] Je ziet hoop ik dat de eerste zin niet zal gaan werken. Je past dus het pad aan naar je eigen db. EN BEKIJK ASJEBLIEFT MIJN VOORBEELCODE het is niet de bedoeling dat je het begrijpt, maar dat het werkt. Het begrijpen komt daarna wel
Link naar reactie
[quote:a24f383b10="Wiep Corbier"]Oké Remco haal die troep van jezelf er maar even uit ... [/quote:a24f383b10] Hier ben ik het mee eens. :) [quote:a24f383b10="Wiep Corbier"]het is niet de bedoeling dat je het begrijpt, maar dat het werkt. Het begrijpen komt daarna wel[/quote:a24f383b10]En hiermee dus absoluut niet. :cry:
Link naar reactie
[quote:047d86f998="Wiep Corbier"]het is niet de bedoeling dat je het begrijpt, maar dat het werkt. Het begrijpen komt daarna wel[/quote:047d86f998]En hiermee dus absoluut niet. :cry:[/quote] Hoeft ook niet. Hij wil de bende graag aan de praat hebben. Enne...ik laat het hierbij. Werkt het nu nog niet dan mag Annie verder (hahahaha)
Link naar reactie
[quote:907fdd89bb="Remco292"]ja precies, ik wil het een keer werkend hebben.. maar goed, heb je mijn vraag boven nog gelezen?! Ik heb dus geen pat van de server, alleen maar dit Server.MapPath("\remco292\db\kiona.mdb") maar als ik dat neerzet krijg ik alleen maar foutmeldingen..dus..[/quote:907fdd89bb] Alleen "foutmeldingen" zegt natuurlijk niet zoveel (heb je een idee hoeveel verschillende foutmeldingen er bestaan ;)) Heb je een url naar de pagina? Of zet anders de foutmelding hier neer. Overigens kan je zelf ook zoeken naar een mogelijke oplossing door de foutcode te gebruiken als zoekstring bij bijv. msdn of google.
Link naar reactie
oh ja sorry, ik zal de foutmelding even geven, ik was te moe gisteren avond.. [code:1:0ecf37d8c6] <% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection") db = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _ "Data Source=" & Server.MapPath("\remco292\db\kiona.mdb") & ";" & _ "Persist Security Info=False" Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & db & ";" 'Get the Current page pg = TRIM(Request( "pg" )) IF pg = "" then pg = 1 Set RS = Server.CreateObject( "ADODB.RecordSet" ) RS.CursorType = adOpenStatic RS.ActiveConnection = Con RS.PageSize = 8 RS.Open = "SELECT * FROM gastenboek ORDER BY Datum DESC" RS.AbsolutePage = pg %> [/code:1:0ecf37d8c6] dit is dus de code, en dit de foutmelding erbij [code:1:0ecf37d8c6] Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name too long [/code:1:0ecf37d8c6] dus nou had ik de naam al ingekort, maar dan kreeg ik deze foutemelding [code:1:0ecf37d8c6] Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x3dc Thread 0x40c DBC 0x23206cc Jet'. /remco292/test2.asp, line 17 [/code:1:0ecf37d8c6] dus ik hoop dat jullie me nog ff kunnen helpen, als het eenmaal werkt kan ik uitpuzzelen hoe het zit, en proberen te gaan snappen. Maar zonder werkend voorbeeld kan ik niets..bedankt
Link naar reactie
Server.MapPath("\remco292\db\kiona.mdb") gaat uit van de server waar de applicatie opstaat, je eigen computer dus in dit geval omdat jij niet weet waar de mdb precies staat. Om je programma te testen dien je de mdb even op je eigen computer te zetten heb je wel een serverprogramma op je computer?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...