Ga naar inhoud

voeding en videokaart?


anoniem

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je hulp! Dit zit er allemaal in mijn computer Besturingssysteem Windows 7 Ultimate 64-bit SP1 Processor Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz 38 °C Sandy Bridge 32nm Technologie RAM 4,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24) Moederbord MEDIONPC MS-7707 (CPU 1) 34 °C Grafisch SyncMaster (1440x900@60Hz) 1024MBATI Radeon HD 5450 (Elitegroup) 48 °C Opslag 931GB Hitachi HCS5C1010CLA382 ATA Device (SATA) 30 °C 30MB Generic SD MS Reader USB Device (USB) Optische schijven TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device Geluid Realtek High Definition Audio als ik de Geforce GTX 770 wil zal ik zeker wel een nieuwe nodig hebben nieuwe voeding? http://www.game-debate.com/gpu/index.php?gid=881&gid2=411&compare=geforce-gtx-770-vs-radeon-hd-5450-1024mb is er een programmatje op de computer om wattage te meten? gr
Link naar reactie
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Op deze site kan je berekenen hoeveel vermogen je voedingstrafo in totaal nodig heeft, hou voor de zekerheid wel rekening met een extra spelingsmarge op de uitkomst van minstens honderd watt extra, dus als bijvoorbeeld de site aangeeft 400 watt, moet je daar 100 watt extra aan toevoegen. zo weet je zeker dat je voldoende hebt, het is beter om nog wat extra's over te hebben, dan tekort komen.......
Link naar reactie
Nee er is geen programmaatje om "wattage" (is dat wel een goed Nederlands woord?) te meten ... het simpelste is even de kast open maken en te kijken wat de specificaties van de voeding zijn, door af te lezen wat er op de sticker van de voeding staat. Per voltlijn zou je moeten zien hoeveel ampère ( A ) de voeding kan leveren. En dan is met name interessant hoeveel de voeding (gecombineerd) kan leveren op de +12V lijn(en).
Link naar reactie
O ja, het valt me verder trouwens op dat je een 1440x900 beeldscherm gebruikt. Als dat ook de monitor is waarop je gaat gamen lijkt me een GTX 770 wat overdreven ... Voor lagere schermresoluties voldoet bijv. een GTX 750 (Ti) ook prima en het mooie van die kaart is dat je daarvoor je voeding niet zou hoeven te vervangen omdat die kaart veel minder stroom verbruikt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...