Ga naar inhoud

Waar moet ik opletten bij het kopen van een nieuwe videokaart+voeding?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dat je dan ook nog een voeding moet kopen weet ik, als de videokaart veel watt vraagt althans. Zijn er nog meer onderdelen die je dan bij moet kopen? Ik heb een i7-2600 CPU @ 3,4 GHz en zat te denken aan Geforce 780 GTX, de kaart die ik nu heb is ATI Radeon HD 5450 dat is dus een groot verschil en zal mijn voeding te kort doen. Zijn er dan ook nog meer dingen waar je op moet letten hoeveel watt mijn totale computer vraagt voor de voeding goed af te stellen? Die videokaart vraagt minimaal 600 watt, dan zal ik ook nog naar de processor moeten kijken denk ik zo?
Link naar reactie
http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/hardware/welke-videokaart.htm . .De beste manier om te weten of een video kaart zal werken in je computer is door het berekenen van het totale energieverbruik van het apparaat . Als je een wattmeter en uw computer heeft een andere videokaart hebt geïnstalleerd , kunt u de stroom direct te meten . Zo niet , dan moet je optellen verwachte energiegebruik van elk onderdeel . De meeste onderdelen zullen deze vermelden in hun handboeken of op stickers . Je kan ook gebruik maken van voeding calculator websites om een ​​ruwe schatting te krijgen . Zodra je het gebruik van het apparaat hebt gevonden , voeg je het vereiste vermogen van videokaart toe en controleer of de uitkomst, de totale output van je voedings- trafo (niet) overschrijdt .
Link naar reactie
Die 600W die nVidia noemt als aanbevolen aantal Watt is voorzichtig genomen, aangezien de ene voeding wat efficiënter is dan de andere. Men gaat uit van een voeding met een efficiëntie van slechts 70%, dus als je een efficiëntere voeding neemt, kun je er ook eentje nemen met minder Watt. Denk bijv. aan de Seasonic S12II-Bronze 520W die 40A op de +12V levert. Verder moet je ook letten op voldoende kastkoeling, aangezien een 780 GTX veel meer warmte af geeft dan een HD 5450. Een goede luchtstroom door de kast heen dus: intake aan laag aan de voorkant en outtake aan de achterkant/bovenkant. En een niet te krappe behuizing, want die luchtstroom mag niet teveel belemmerd worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...