Ga naar inhoud

Form in HTML onder XP en IE6.0


anoniem

Aanbevolen berichten

Op mijn persoonlijke website kan de bezoeker naar wens een formulier invullen en versturen. Het geheel is opgezet m.b.v.het voortreffelijke boek "HTML 4.0 in de Praktijk" van Rinie Hooijer. Onder Windows Me heb ik de HTML Form functie uitgetest door middel van verzending van de gegevens naar mijn eigen e-mail adres (mailto: bjnieuwhof@hccnet.nl) Dit werkte prima. De verzonden gegevens kwamen binnen als attachment met de filenaam "POSTDATA.ATT" en waren met de (gratis) software "Mailto Formatter 5.0" prima in te lezen. Nu heb ik onlangs een kleine wijziging op de pagina aangebracht en wilde die getest hebben. Tot mijn verbazing echter ging het niet zoals ik gewend was onder Windows Me en Windows 95. De in Internet Explorer 6.0 geopende HTML pagina werd niet direct verzonden, maar eerst werd Outlook Express 6.0 geopend en het verzendbericht verscheen maar echter zonder het gewenste attachment "POSTDATA.ATT"! Ik heb het bericht met Outlook Express verzonden, maar na ontvangst bleek het eveneens niet het gewenste attachment te hebben. De zelfde handelingen uitgevoerd op de Windows Me partitie gaven wel het gewenste resultaat! Tenslotte heb ik in Windows XP de firewall Zonealarm Pro uitgeschakelt, form weer verzonden echter ook nu weer geen "POSTDATA.ATT" attachment. Ik vraag mij af: werkt de HTML code <FORM ACTION="mailto: emailadres@hccnet.nl" ENCTYPE="text/plain" METHOD="post"> <INPUT etc.> <INPUT etc.> </FORM> onder Windows XP niet meer of verhindert de browser (IE6.0) het verzenden van de gewenste gegevens? Heeft iedere gebruiker van XP en IE6.0 dezelfde problemen te verwachten? Is dit oplosbaar?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...