Ga naar inhoud

Frames of toch maar niet?!


anoniem

Aanbevolen berichten

Mensen, constant lees ik commentaar op het gebruik van frames. Momenteel ben ik bezig met een website in het kader van mijn scriptie waarop mensen onder andere enquetes kunnen invullen. Deze wil ik eigenlijk in frames gaan bouwen, maar gezien de kritiek op frames (mede qua indexering zoekmachines) zoek ik eigenlijk naar een alternatief. Maar wat is een goed alternatief? En kan ik dat met mijn beperkte capaciteiten ook uitvoeren? Alle suggesties zijn welkom! Thanx!
Link naar reactie
In principe zou de website moeten bestaan uit een top, middle (main), en bottom frame, zodat in het middle frame door artikelen gescrolld kan worden en de navigatie toch beschikbaar blijft. CSS is echt niet meer te doen op deze korte termijn, daar ken ik nog niets van. Ben net een beetje aan PHP begonnen; en die scriptie moet natuurlijk nog even af worden getikt! Ik denk trouwens dat het voorlopig makkelijker is gewoon plain HTML te gebruiken; kan ik 'm later altijd nog wijzigen...
Link naar reactie
[quote:392ee2fbd2="Onnozele"]Ik had inderdaad al wat rondgeneuzeld bij W3schools, zoals het hoort. 8) Maar toch bedankt voor het advies...dat wordt nog een lange dag...[/quote:392ee2fbd2] Hiermee kan je een simpele tabel laten scrollen: [code:1:392ee2fbd2]<STYLE> .scrollingcell { overflow: auto; width: 326px; height: 260px; visibility: visible; padding: 5px; } </STYLE> <TABLE width="330" height="260" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center" valign="top"> <TR> <TD width="330" height="260" align="left" valign="top" class="maincontent"> <DIV class="scrollingcell"> Inhoud </DIV> </TD> </TR> </TABLE>[/code:1:392ee2fbd2]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...