Ga naar inhoud

preloader voor plaatjes


anoniem

Aanbevolen berichten

Gebruik je toevallig een flash site? Zoja, Dan is het eenvoudig op te lossen met een echte preloader. Dus als je flash gebruikt dan kan ik wel een tutorial posten over het maken van preloaders. wat betreft HTML, dit laat ik over aan mijn mede forumgebruikers die er meer van af weten. [edit] Ik heb ooit eens op school een project met php gehad. Hierbij lieten we ook eerst de hele site inladen en dan pas laten verschijnen op het scherm. [/edit]
Link naar reactie
Een preloader voor de hele site is [b:d6dd9dac1d]géén goed idee[/b:d6dd9dac1d]. Waarom? Omdat het a) met een preloader alleen maar langer duurt om een site te laten vanwege de grote hoeveelheden JavaScript die ervoor nodig zijn en b) het psychologisch effect desastreus is. Een gebruiker wil zo snel mogelijk resultaat zien anders sluiten ze een venster. Dat een pagina in één keer goed te zien is boeit ze echt niets, als ze maar heel snel zien dat een pagina aan het laden is. Gebeurt er niets, dan denken ze aan een time-out, een 404 of raken ze simpelweg verveeld. Kortom: niet doen, slecht idee. - Bas
Link naar reactie
Probeer de loadtime altijd zoveel mogelijk te beperken...een pre-loader voor de hele website is dus zeker niet handig. De gebruiker moet in ieder de indruk krijgen dat de website wordt ingeladen, zoals al werd vermeld. Rollovers worden standaard gepreload, als ik het goed heb, dus die optie zou eventueel voor een aantal img's gebruikt kunnen worden. Succes ermee!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...