Ga naar inhoud

Welk moederbord en Processor is het beste?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey mensen, ik heb weer een vraag. Zoals de titel luid vraag ik me af welke mobo en processor moest kopen. Ik heb het over dit topic eerder gehad maar toen had ik een lager budget. Ik wil graag een nieuwe processor kopen (daar hoort natuurlijk een mobo bij) omdat mijn huidige processor (Amd Phenom x4 955) bottleneckt op mijn videokaart. (GTX 760) Ik wil de processor intensief gebruiken om te gamen en video editting. Mijn budget is ongeveer 300 euro voor de processor, ik dacht aan de Intel Core i7 4770k of de Intel Core i7 4790k de 4790k is nog niet uit maar ik wil pas gaan kopen over vier maanden en dan denk ik wel dat ie uit is. Ik dacht eerst alleen aan de 4770k die loopt 3.5 ghz en overclocken is dan 3.9ghz. De 4790k loopt 4.0 ghz en kan je maximaal 4.4 ghz laten lopen. Ik weet niet of dat iets uit maakt. Heeft er iemand suggesties voor een processor koeling? En dan nog het moederbord, mijn budget voor het mobo is ongeveer 200-300 euro (Goedkoper mag ook) Het draait mij om goed te kunnen gamen en te editte. Ik wil graag kunnen overclocken met het moederbord.Ik weet niet of je daar mee kan overclocken. Ik dacht aan de Asus TUF Sabertooth Z87 of de Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2). Als jullie misschien nog een andere suggestie hebben voor het moederbord laat dat dan maar achter. Hopelijk heb ik jullie genoeg info gegeven! Mvg Mauritius :*) Linkjes : Intel Core i7 4770k : pricewatch: Intel Core i7 4770K Boxed Intel Core i7 4790k : pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) : pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Formula (C2) Asus TUF Sabertooth Z87 : pricewatch: Asus TUF Sabertooth Z87
Link naar reactie
Ik denk dat je jezelf moet afvragen welke games je wilt spelen op je pc. En aan welke systeemeisen de nog te bouwen pc moet voldoen. en bouw je een boodschappenlijstje op, uit de diverse onderdelen, waaruit uiteindelijk een pc kan worden opgebouwd waarop de meeste games op kunnen worden gespeeld. zoals bijvoorbeeld: Bijvoorbeeld Battlefield 4 . Minimum CPU: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz, AMD Athlon X2 2.8 GHz or better CPU Speed: Info RAM: 4 GB OS: Windows Vista SP2 32-Bit (with KB971512 System Update) Video Card: 512 MB AMD Radeon HD 3870 / NVIDIA GeForce 8800 GT or better diskspace 30 Gb . . Aanbevolen CPU: AMD Six-core CPU, Intel quad-core CPU or better CPU Speed: Info RAM: 8 GB OS: Windows 8 64-Bit Video Card: 3GB AMD Radeon HD 7870 / NVIDIA Geforce GTX 660 or better diskspace 30 Gb Dit is zo'n voorbeeld van een game, en de systeemeisen, andere games zullen ook ongeveer vergelijkbare systeem eisen hebben, het draaid bij een game pc maar om één ding ,en dat is de systeemcapaciteit die (zo veel mogelijk) kan voldoen aan de te spelen game(s) Je moet wel zo'n oriëntatie punt hebben, en dan ga je op zoek naar een video card, processor enz. die voldoen aan de opgegeven specificaties, en ga je op zoek naar het merk onderdeel dat daaraan voldoet. anders zoek je jezelf een slag in de ronde, en geef je onnodig meer geld uit dan nodig is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...