Ga naar inhoud

stekkerblok met overspanningsbeveiliging lampje brandt oranje ipv groen hoe reset ik dat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Stekkerblok met overspanningsbeveiliging lampje brandt oranje ipv groen het betreft stekkerblok met EAN4003038741989, website van bedrijf is onder constructie en vragen stellen kan dus niet, gebruiksaanwijzing niet (meer) in mijn bezit. Op internet niets over te vinden. Wie weet hoe je van dit stekkerblok met overspanningsbeveiliging het led lichtje dat groen zou moeten branden maar oranje oplicht weer kan herstellen. Er zit een rode knop naast die je volgens mijn zou moeten kunnen indrukken, maar als ik dit aanraak gebeurt er niets. Misschien moet ik het stevig indrukken maar dat durf in niet omdat ik bang ben het kapot te maken. De aan-/uitknop kan ik wel schakelen maar schiet gelijk weer terug. Met andere woorden ik kan het blok niet uitschakelen. Heb alle stekkers eruit gehaald en het stekkerblok van de spanning. Daarna bovenstaande zonder aangesloten apparaten herhaald maar zonder succes. Alle apparaten werken overigens schijnbaar onbelemmerd, alleen dat lampje stoort me. Werkt de overspanning nu wel of niet en waarom kan ik het blok niet uitschakelen. Er moet iets aan de hand zijn. Het blok is er om de apparatuur te beschermen en als het niet correct functioneert zoals nu het geval lijkt te zijn dan is er een schijnveiligheid. Wie kan me helpen?
Link naar reactie
Als de overspanningsbeveiliging een resetknop heeft, duw je de resetzijde van de knop naar beneden. Als het apparaat hierna nog steeds niet werkt, koppelt je alle aangesloten apparatuur los of schakel je deze uit en probeer je de beveiliging opnieuw te resetten. . 1. Als het indicatielampje van de overspanningsbeveiliger niet brandt, is de beveiliging beschadigd en moet deze worden vervangen. . 2. Als het indicatielampje van de overspanningsbeveiliger brandt, sluit je elk apparaat één voor één opnieuw aan om de oorzaak van het probleem te vinden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...