Ga naar inhoud

Schijf overplaatsen van Ubuntu naar Windows XP?


violist12

Aanbevolen berichten

Beste, Ik heb 2 HP Compaq computers, op de ene staat Ubuntu, op de ander staat XP. De XP-computer ga ik binnenkort upgraden. Ik wil graag voor extra ruimte de harde schijf van de computer met Ubuntu in die van de XP-computer zetten. Maar wat moet ik dan doen zodat de schijf kan worden overgeplaatst en ik gewoon de computer kan opstarten en hij het meteen weer doet. Beide computers hebben hetzelfde moederbord, dezelfde chipset en dezelfde harde schijf. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Het BIOS van de XP PC staat ingesteld op een boot van zijn 'eigen' harde schijf. Laat die gewoon op zijn plaats. Een nieuwe harde schijf erbij zetten verandert dat niet, ook al was dat een 'boot'schijf in een andere PC. De PC zou dan ook gewoon moeten starten (opstarten is geen Nederlands...) met XP. Of de 'Ubuntu'-schijf herkend en gelezen kan worden kan ik niets zeggen, heb daar geen ervaring mee. Het kan zijn dat je 'm moet (her)partitioneren en formatteren. Staan daar bestanden op die je wilt houden, zorg dat je eerst een back-up maakt op een medium dat ook een XP PC kan lezen. Dit alles is waar voor XP, Vista, 7 of 8(.1). Omdat momenteel alleen 8 nog te koop is --incidenteel ergens nog een 7-- zal dit altijd een schone installatie worden. Maak dus eerst een back-up van jouw bestanden!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...