Ga naar inhoud

Speciale tekens in WordPerfect 12


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen, maar ik probeer het toch maar: hoe maak ik in WordPerect 12 (van Corell) klinkers met een verlengstreepje erboven. Voorbeeld: ā, maar idem voor e, i, o en u. Word geeft via Speciale Tekens de Unicode van deze letters, maar WordPerect kan niet met unicodes uit de voeten. Dezelfde vraag voor het maken van klinkers met een puntje eronder. Het lijkt me dat dit een heel specifieke WP-vraag is, dus misschien alleen te beantwoorden door WP-gebruikers. Maar zitten die ook op dit forum? Ezra
Link naar reactie
@sjouwer: precies het advies dat ik zoek, dank je wel. De set Multinationaal geeft onder nummer 1,93 inderdaad de klinker ā, en onder 1,92 de klinker Ā. De andere klinkers met verlengstreep staan er ook, dus je hebt mijn probleem opgelost. Nu alleen nog dezelfde klinkers met een [u:fbcfc62028]puntje[/u:fbcfc62028] eronder. Die zie ik er niet bij staan. Hoe zou je die in X5 maken? @andré: helaas geeft Word bij de meeste speciale tekens niet de ALT-code, alleen de Unicode. Bij é toevallig wel (ALT+0233) én Unicode U+00E9, maar bij ā juist niet. Daar alleen de Unicode, en daar kan WP niks mee. Schuld van Corel.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...