Ga naar inhoud

Excel ALS, EN, NIET formule


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen bij de volgende excel formule: Ik heb twee cellen met de keuze "rood", "blauw", "groen" of "geel". In de derde cel moet de waarde Enkelrood komen ALS: cel 1 rood is EN cel 2 NIET rood In de vierde cel moet de waarde Geenrood komen ALS: beide cellen NIET rood zijn. Wie weet welke ALS formules er in de cellen 3 en 4 moeten komen? Ik krijg foutmeldingen bij mijn probeersels.
Link naar reactie
[quote:76673927c4="vincent260"]Ik heb twee cellen met de keuze "rood", "blauw", "groen" of "geel". In de derde cel moet de waarde Enkelrood komen ALS: cel 1 rood is EN cel 2 NIET rood. In de vierde cel moet de waarde Geenrood komen ALS: beide cellen NIET rood zijn.[/quote:76673927c4]De naam "Overzicht" (in jouw bericht hierboven gebruikt), kun je als bladnaam beter niet gebruiken, omdat "Overzicht" een door Excel gereserveerde naam is. Daarom heb ik in mijn formules hieronder die naam afgekort tot Overz . De formules werken vanzelfsprekend alleen als in je bestand die naam overeenkomstig wordt aangepast. Typ in de cel die jij cel 3 noemt: =ALS(EN(Overz!I4="rood";Overz!K4<>"rood");"Enkelrood";"") En in cel 4: =ALS(EN(Overz!I4<>"rood";Overz!K4<>"rood");"Geenrood";"")
Link naar reactie
[quote:bb7ddaa364="alfa6591"]De naam "Overzicht" (in jouw bericht hierboven gebruikt), kun je als bladnaam beter niet gebruiken, omdat "Overzicht" een door Excel gereserveerde naam is. Daarom heb ik in mijn formules hieronder die naam afgekort tot Overz . De formules werken vanzelfsprekend alleen als in je bestand die naam overeenkomstig wordt aangepast. Typ in de cel die jij cel 3 noemt: =ALS(EN(Overz!I4="rood";Overz!K4<>"rood");"Enkelrood";"") En in cel 4: =ALS(EN(Overz!I4<>"rood";Overz!K4<>"rood");"Geenrood";"")[/quote:bb7ddaa364] Dank!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...