Ga naar inhoud

Oracle VM Virtual Box, venster probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb in VM Vitual Box geinstalleerd Ubuntu en Windows 7 home premium, die beiden goed werken, alleen ik slaag er maar niet in het venster dat ongeveer de helft van het beeldscherm in beslag neemt groter te maken. Het programma zelf geeft wel de ( theoretische ?) mogelijkheid via " Machine" en vervolgens te klikken op " Begin schermvullende modus". Het resultaat is echter ,dat de grootte van het venster gelijk blijft, maar dat de rest van het scherm zwart wordt !!?? Ik werk op een Asus all in one pc met Windows 7 home premium en 20 inch breedbeeld scherm. Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Link naar reactie
In ubuntu instaleer je de guest adittions . Bij het machine menu Dan zie je een .ISO bestand . Meld je dan aan als root . Sleep de virtualbox linux bestand naar het terminal venster. Laat het dan uitvoeren in het terminal venster. En dan kan je de visueele effecten in ubuntu aanzetten. Je kan dan ook je eigen scherm resolutie kiezen als je Virtualbox op vullende scherm modus zet . :D Succes
Link naar reactie
Beste Whitehawk, bedankt voor je antwoord, alleen..... je hebt te maken met een junior die nog helemaal niet vertrouwd is met Ubuntu. Ik heb Ubuntu met de Nederlandse taal geinstalleerd en misschien kan je mij stap voor stap uitleggen wat te doen ( als je daar tijd voor hebt). Overigens ben ik er al wel achter ,dat in Windows 7 het een zaak is om de resolutie aan te passen.
Link naar reactie
Ik was er eerst ook een leek in. Klik in virtual box op instaleer guest additions. dan heeft virtualbox een.iso gemount . Dan meld je je af in ubuntu. En druk je op meld iemand anders aan . Dan toets je in : Root en dan in het volgende venster je ubuntu wachtwoord. Dan open je de .ISO door te gaan naar locaties > en dan de ISO aanklikken daar in dat menu. Dan open je Terminal venster. dat staat erges in toepassingen . Dan sleep je de VBOXlinuxguestadittions bestand naar je terminal venster. En bevestig je het met een druk op de enter toets . Dan vraagt hij wil je dit uitvoeren. Dan kies je de optie om hem uit te laten voeren in terminal venster. En dan wachten totdat hij klaar is met instaleren. En dan kan je naar het menu uiterlijk gaan. en de visueele effecten aanzetten. als je compizfussion heb in ubuntu kan je de kubus optie aanzetten . Als dat aanstaat doe je : ctrl-alt-klik . en je kan dan in schermvullende modus je resolutie kiezen. Maar een ding als je linux update met beveiliging updates dan moet je weer de guest additions instaleren
Link naar reactie
Tsjonge, tsjonge ...wat wijkt Ubuntu af van Windows ....! Ik ben een heel eind gekomen, maar kon niet met succes eindigen. Verslag: Op een gegeven moment kreeg ik op mijn buroblad in Ubuntu " VBO Additions_ 3.2.8.64453. Dit geopend en aangeklikt " openen in terminal venster".Nu naar "uiterlijk-voorkeuren" en " visuele effecten". Dit gaf 3 mogelijkheden: 1. GEEN ( dit stond aangevinkt) 2. normaal 3. extra Gedrukt op 2 en later op 3 ,maar kreeg de mededeling " Buroblad effecten kon niet worden ingeschakeld". Verder kwam ik niet !! Dus nog een keer graag je hulp. :(
Link naar reactie
Heb je helemaal gewacht totdat hij klaar was met het instaleren? .Probeer eens in terminal venster . sudo passwd dan moet je 2 keer je eigen wachtwoord intoetsen. En dan kan je inloggen als root en dan je wachtwoord. En dan kan je guest additions instaleren als root. En dan ubuntu opnieuw opstarten . Als dat klaar is kan je aanmelden op je eigen acount. En dan werken de visueele effecten . Sorry ik wist het eventjes niet meer in welke volegorde ik het deed. Schakel in de instellingen van je virtuele ubuntu machine de 3d Effecten in . En geef je ubuntu meer videogeheugen mischien dat dat ook werkt . Laat mij horen of het gelukt is Succes
Link naar reactie
nee Whitehawk het lukt aan geen kanten !!! In het terminal venster kan ik na sudo geen wachtwoord intypen ???!! Ik heb een vertikaal knipperend streepje en als ik op toetsen druk om iets in te voeren gebeurt er niets ! Laten we het maar vergeten, want zo belangrijk is het nou ook weer niet. Bedankt in ieder geval voor de moeite. Troef
Link naar reactie
Het is een "continuing story" ! Goed daar gaan we weer : ik krijg de volgende tekst: " to run a command as administrator/user "root" use sudo command" Dit heb ik ingetypt en krijg nu : ( sudo) password for Bernard : ........ Dit typ ik in( ik neem aan dat dit mijn standaard wachtwoord voor Ubuntu is ?) ,maar dan is het weer mis gezien de tekst "Sorry try again" etc. Whitehawk als je het nu zat bent heb ik daar alle begrip voor ....!!!!
Link naar reactie
Ik heb alle tijd :D . Dus uiterraad ook veel geduld . Doe sudo passwd Kopieer het en rechtsklik en dan plak je het in terminal venster. En dat bevestig je met enter . En dan toets je je wachtwoord in, echt alleen je wachtwoord. en dan typ je het overnieuw daar vraagt ie dan om. En dan afmelden en aanmelden als root en dan je wachtwoord . En dan kan je in terminal venster het instaleren . En dan heb je visueele effecten werkend in je eige Acount . :P maar als je meer vragen enzo heb dan hoor ik het graag :D
Link naar reactie
Whitehawk ik wordt er moedeloos van en geef echt niet snel op, maar mijn sudo wachtwoord intypen of plakken lukt niet . Ik heb een verticaal knipperende balk in het terminal venster waar het wachtwoord moet komen ,maar in beide situaties gebeurt er niets. Of te wel we komen niet door de procedure in het terminal venster !? Als jij het nu zat wordt begrijp ik dat volledig . Bedankt voor alle tijd ,die je eraan hebt willen besteden Troef
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...