Ga naar inhoud

Beste software om image van HDD te maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Norton Ghost geslipstreamed in de XP CD.... (Windows PE), das echt handig want dan heb je naast Ghost in een bekende omgeving, meteen allerlei standaard windows zaken paraat, plus de andere tool die je mogelijk meegeslipstreamd hebt. Gerben: draait Norton Ghost wel in een Linux omgeving vanaf CD, niet bepaald standaard dus dan zul je toch een dosbox oid moeten laden of Wine....
Link naar reactie
Ik ben nu de harde schijf in de ASUS A6JC laptop volledig aan het back-uppen, die gaat namelijk vanmiddag naar m'n pa en als hij dan een keer problemen krijgt kan ik gewoon die image terug schrijven. Als programma om dat mee te doen heb ik Paragon Backup & Recovery 10.2 Free gekozen, die door Gerben werd aangeraden. Ik heb op m'n nieuwe PC toch zat ruimte om die image kwijt te kunnen, die image is nog geen 10GB dus zelfs een 1080p film is nog groter en ik heb 3x 1TB schijven er in hangen. EDIT: hij is klaar, het is zelfs maar 7GB geworden
Link naar reactie
[quote:7dbffd29d5="gerben"]Weet je zeker dat de norton ghost cd op windows is gebaseerd? Lijkt me niet waarschijnlijk, vrijwel alle bootcd's gebruiken linux. Ook acronis. Paragon partition manager vind ik ook niet zo geweldig. Daar gebruik ik liever partition wizard of easeus partition manager voor.[/quote:7dbffd29d5] Ja, is een 'Windows Pre-Install Environment' voorzover ik weet: je kunt een Windows driver aanbieden voor een raid controller o.i.d., dat lukt denk ik niet onder Linux.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb een [url=http://tweakers.net/productreview/11009/samsung-spinpoint-m5-hm160hc-160gb-pata-100-8mb-5400rpm.html]Samsung Spinpoint M5 HM160HC, 160GB PATA-100, 8MB, 5400rpm[/url] harde schijf gekocht voor in die ASUS A6JC-Q088H laptop. De schijf die er nu nog in zit is namelijk nogal traag en heeft bovendien al erg veel uren gemaakt (ruim twee jaar up time), ook wordt hij redelijk warm. Deze is nieuw, dus natuurlijk nog ongeformatteerd. Welke stappen moet ik dan ondernemen om die image die ik eerder had gemaakt op die nieuwe harde schijf te krijgen? Dat het een andere harde schijf is maakt niet uit toch?
Link naar reactie
Zolang de schijf even groot of groter dan de oude is, is terugzetten van het image geen probleem. Je start op met de bootcd, verwijst het programma via restoren naar de backup, en het gaat verder vanzelf. Let wel even op de bootsector, deze zit niet in een partitie image. Met de meeste image programma's is deze wel apart aan te maken. Zoniet, dan zijn daarvoor wel weer andere tools beschikbaar, bijvoorbeeld op de ultimatebootcd.
Link naar reactie
Ik heb die image nu al gemaakt met Paragon, dus ik ben niet meer geïnteresseerd in andere programma's. EDIT: het is al gelukt, alles werkt naar behoren. Je hebt in Paragon gewoon een optie om een boot CD te branden. Die werkte perfect, verwijzen naar de image op de externe harde schijf en binnen een half uur was hij klaar. Zat ook optie in om MBR te updaten, zodat hij snapt dat er Windows op staat en dat hij die op kan starten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...