Ga naar inhoud

als ik Word open het na 1 woord al vast en moet ik Word wel sluiten. hoe los ik dit op?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als Word compleet bevriest na het opstarten heeft dat meestal te maken met een add-in (invoegtoepassing in de Nederlandse versie?) of met een corrupte Normal.dotm (Daarin staan de instellingen voor een basispagina) Probeer hetvolgende: Houd de Ctrl-toets ingedrukt terwijl je Word start. Er verschijnt een venster met de vraag of je Word in Safe Mode wil opstarten. Kies Ja. Als Word nu gewoon bruikbaar blijkt is er waarschijnlijk een add-inprobleem. Klik op de "Office button" (de grote ronde knop rechtsboven) en kies rechtsonder Word OPtions (Opties voor Word?). Selecteer in het menu links Add-ins (Invoegtoepassingen) Door ze één voor één uit te schakelen en dan telkens te proberen of Word nu gewoon start kun je de schuldige achterhalen. Als dit niet helpt sluit je Word af en start het met de default instellingen. Dat doe je door op Start te klikken en in het zoekveld Winword.exe /a te typen (let op de spatie). Druk daarna op de entertoets. Word start nu zonder gebruik van de bestaande Normal.dotm. Als alles nu wel werkt is dat bestand corrupt. Sluit Word af. Klik weer op Start en typ %userprofile%\Application Data\Microsoft\Templates\ De verkenner gaat open en je ziet in het rechtervak Normal.dotm staan. Klik er met de rechtermuisknop op en kies Rename (Hernoemen?) Geef het een andere naam, bv. Normal.oud. Als je nu Word start wordt er vanzelf een nieuwe Normal.dotm aangemaakt en zou alles weer moeten werken
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...