Ga naar inhoud

Bootable CD met DOS prompt


anoniem

Aanbevolen berichten

Onder andere Freshdow, degene die ik gerbuik. Daar ben ik erg tevreden over, heeft geen reclame en pakt meestal automatisch een download, die je doet, op in zijn systeem. Zonder Freshdow zou ik deze download niet kunnen doen. Als de link is gebroken moet je die zelf weer opnieuw opstarten. Hij gaat dan verder bij waar die is gebleven en maakt standaard vier verbindingen. perloc
Link naar reactie
  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download van Ubcd4win met FreshDownload is gelukt. Heeft wel 11 uur gekost, maar is goed verlopen. Maar helaas, ook de installatie breekt af op problemen met 4 files tijdens "Enumerating (benoeming van) folders en files": er zijn problemen voor de toegang van Runhide.exe (die AVG ook als virus thread aanmerkte), UserPreferences.mht, Shutdown08 en Unisn000.exe Wel wordt de shortcut voor Ubcd4WinBuilder aangemaakt op de desktop, maar die exe file is niet aangemaakt. Ook uitschakelen van AVG helpt niet. De virus thread blijft achterwege maar de toegang tot 4 genoemde files gaat mis. Einde verhaal. Ik geef het op!! Bedankt voor de hulp. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:4b0e6af22a="perloc"]Download van Ubcd4win met FreshDownload is gelukt. Heeft wel 11 uur gekost, maar is goed verlopen. [/quote:4b0e6af22a] Had je dan die MD5 Hash van de gedownloade applicatie gecheckt? [quote:4b0e6af22a="perloc"]Einde verhaal. Ik geef het op[/quote:4b0e6af22a] Alleen die Ubcd4win of ook alle andere in dit topic genoemde opties? De door gerben genoemde Ultimate Boot CD heeft toch al F-Prot Antivirus for DOS meegeleverd. Weliswaar met een Virus definitie van 4 mei 2007.
Link naar reactie
Gerben: Iets mis met mijn computer? Ik betwijfel het, want hij werkt perfect. Ik merk niets bizonders. Een download die 11 uur in beslag neemt en verschillende malen is her-start kan natuurlijk fouten bevatten. Dat heb ik trouwens in de link die UBCD4win tijdens installatie geeft gelezen en daarvoor is de bijgeleverde controle. Maar ik kan niet uitsluiten natuurlijk dat er iets mis is. Ik heb wel een andere computer -desktop- maar daar staat Win2000 op en de licentie's van mijn WinXP zijn verbruikt. Zal proberen of het werkt in Win2000 (ik geloof dat het Winbuilder was welk niet opstart in Win2000) Jolo: ik was van plan het helemaal op te geven, want de noodzaak om een bootable CD met tools te hebben is maar gering. Dus mijn reactie "ik geef het op" komt op het moment dat je alles hebt geprobeerd. Denk je. Maar ik ben een doorzetter, anders had ik hier nooit 23 jaar gezeten! Ik kan MD5 Hash niet tracen. Wat is dat? Bedoel je soms HASHCHECK.EXE? Die is opgestart en geeft me de foutmeldingen. Jammer dat er geen enkele correctie mogelijkheid is ingebouwd. En de hele download opnieuw doen zie ik niet zitten. En verder, f-prot voor Dos wordt niet meer ondersteund. Dus virus def files van vorig jaar verliezen steeds meer hun waarde. perloc
Link naar reactie
Het is gelukt!! Ik heb Ubcd4win opgestart in de andere partitie met Win2000 en daar is de installatie tot en met het branden van de ISO vlekkeloos verlopen. Ook booten van de aangemaakt CD gaat goed, ik krijg uiteindelijk een desktop te zien met verschillende mogelijkheden. Dus toch iets mis met WinXP? Zolang ik niet meer problemen met dat OS krijg dan alleen het aanmaken van de "Ultimate Boot CD" laat ik het zo. Dus hiermee kunnen we dit item afsluiten. Dank voor alle hulp en meedenken. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:2f581e7565]Dus toch iets mis met WinXP?[/quote:2f581e7565] Mogelijk. Ik had geen zin om alles weer terug te lezen,dus als je het nog niet geprobeerd hebt,dan toch maar eens proberen UBCD4Win en Winbuilder op de "root" oftewel de C:\ partitie te draaien. Al eens gelezen,dat de root partitie de voorkeur heeft met dit soort acties. Greetz
Link naar reactie
[quote:dea1270b2d]Ubcd4win gebruikt bestanden van de aanwezige installatie.[/quote:dea1270b2d] Dit is niet juist gerben,er wordt in het programma verwezen naar de installatie cd,of naar een map waar de bestanden van de installatie cd naartoe gekopieerd zijn. [quote:dea1270b2d]XP is gebaseerd op 2000, dus is het niet zo verwonderlijk, dat je de ubcd daar ook mee kunt maken.[/quote:dea1270b2d] Je kunt de UBCD4WIN kennelijk wel in een Win2000 installatie maken,maar niet met de bestanden van Win2000. http://www.ubcd4win.com/faq.htm#require Greetz
Link naar reactie
@gerben Ja,alle PE gelieerde programma's verwijzen naar de setup bestanden als bron. @perloc [quote:ab93aedfad]Ik heb WinBuilder gedownload ge-unzipped en gestart. Er gebeurde niets. Nogmaals geprobeerd nogmaals de zipper erop losgelaten, run Winbuilder, niets! Gebruikt OS Win2000. Daar werkt het dus niet!![/quote:ab93aedfad] Het werkt dus wel in Win2000 http://www.boot-land.net/winbuilder/help/#Compatibility Greetz
Link naar reactie
wanderer: WinBuilder werkt niet in Win2000, ondanks dat hij de WinXP Cd (of een copie daarvan op de HD) nodig heeft, maar Ubcd4win wel! Heeft ook de WinXP CD of een copie daarvan nodig. Ik heb het idee dat je ze door elkaar haalt. Op de laptop werkt het perfect: ik kan, zover ik dat heb kunnen testen tot nu toe, er alles mee doen wat de CD te bieden heeft. Maar op de desktop werkt het niet goed. Ik krijg een zwart scherm met alleen de startknop erop. De icons op de desk ontbreken allemaal. Dus goed is het nog steeds niet.... Het lijkt erop dat de screen adapter niet goed wordt aangestuurd. Bovendien krijg ik daar een foutmelding: "......\sys32\KEYDOWN.EXE is not a valid Win32 application". Wel lijkt alles te werken onder de Startknop maar wat onder de icons zit, daar kan ik niet bij. perloc
Link naar reactie
Sorry wanderer, maar het gaat niet. De partitie van C: is te klein om deze actie uit te voeren. Daar staat alleen Win2000. Op D: staat alleen WinXP en op E:, die groot genoeg is en voor data bestemd, heb ik nog wel een paar GBytes over om wat te doen. Mijn hele HD is (maar) 48 Gbyte groot. De grote bulk (nou ja) gaat op een externe HD die 200 Gbyte groot is. Tegenwoordig gebruiken ze al terrabyte HD's. perloc
Link naar reactie
Nevermind,het ging mij alleen om het feit dat het wel kan,mits je aan de voorwaarden voldoet. En dan nog kan er iets zijn waarom het niet [u:060d0f183f]altijd[/u:060d0f183f] en op [u:060d0f183f]elke[/u:060d0f183f] PC werkt. In het land van enen en nullen is alles niet altijd even 'logisch",in tegenstelling tot wat velen denken :wink: Je hebt nu een UBCD4Win cd en kunnen ruiken aan de mogelijkheden van wat andere Win PE builders. Wellicht in de toekomst,met een wat grotere schijf en een frisse XP installatie,toch nog maar eens Winbuilder proberen misschien,dat is in ieder geval voor mij,de meest veelzijdige en flexible versie van een Win PE. Veel plezier ermee. Greetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...