Ga naar inhoud

vervolg op antwoord/10688. Waarom blokkeert HDD het opstarten van de computer?


anoniem

Aanbevolen berichten

Fijn dat je zo meedenkt met mijn probleem. Ik heb de opstartvolgorde nogmaals veranderd, in de hoop op beter resultaat. 1HDD:Windows B... 2USB Hard DIsk: UEFI 3 CD/DVD. Tevergeefs. De computer die ik kocht is een Medion Akoya P5225D. De externe harde schijf is een Cn Memory Core/ext "3.5 "USB 3.0 . 3TB Als ik de computer opstart met de externe harde schijf aangesloten begint hij hevig te "blazen / zoemen' en er gebeurt verder niets. Koppel ik de schijf af en zet ik de computer opnieuw aan, dan start hij gewoon op. Sluit ik de schijf nu weer aan, dan is er verder geen probleem. Het is alleen wel vervelend, dat regelmatig een documentenmap op het scherm verschijnt met de naam van de schijf Cn-memory en de inhoud van de schijf. Deze mededeling blokkeert alles waarmee ik dan bezig ben. Nadat ik het scherm weggeklikt heb, kan ik weer verder maar in korte tijd verschijnt de mededeling weer. Ik klik het dan weer weg, maar even later is het er weer. Ook als ik dit vervelende scherm minimaliseer dringt het zich steeds weer op. Het is om er gek van te worden. Ik koppel dan maar weer de externe schijf af. (Het is nu even rustig, maar tijdens dit tikken heb ik 9 keer het scherm weg moeten klikken. ) Ik heb de schijf op een andere computer aangesloten en daar is geen enkel probleem: gewoon opstarten met de schijf aangesloten en geen inbreuk van een meldingsscherm van het externe geheugen.
Link naar reactie
Mogelijk moet je de optie ¨automatisch afspelen¨ veranderen in nee (geldt ook voor Windows 8 = Windows 7 met andere GUI grafische User Interface): http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-autoplay-problems#1TC=windows-7 Op de ¨andere computer¨ is dit mogelijk al goed ingesteld? Wat ik nu nog niet begrijp is dat de externe HDD Cn Memory Core/ext3.5¨ USB3.0 3TB al bij het opstarten zo hard gaat draaien: blijft dat zo of is dat maar tijdelijk? Want je hebt nu toch de HDD met Windows 8 als eerste in het BIOS/Uefi rijtje staan... Wordt vervolgd ...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...