Ga naar inhoud

Hoe kan ik Microsoft update uitschakelen na een schone installatie van Windows 7 ?


richka73

Aanbevolen berichten

Voor een collega heb ik zijn oude pc die nog naar behoren werkte (AMD Athlon 64 3500+) opnieuw geinstalleerd met W7 32bit (voorheen Windows XP). Installatie verliep vlekkeloos, maar zodra Windows is opgestart wordt de processor volop belast. Taakbeheer geeft aan dat de volle 100% in gebruik is terwijl er dus geen programma's draaien, alleen een verse install van Windows. Het submapje processen biedt eigenlijk ook geen duidelijkheid, behalve dat wucault.exe en svchost schommelen in gebruik tussen 0 en 76 %. Na lang zoeken zou dit te maken kunnen hebben met Microsoft Update die uitgezet zou moeten worden om het probleem op te lossen. Helaas is deze optie na een schone Windows installatie nog niet beschikbaar en blijf ik met hetzelfde probleem zitten. Hopelijk nadat alle updates van Windows geinstalleerd zijn deze optie wel beschikbaar komt, maar i.v.m. de volle belasting van de cpu weet ik niet of deze ueberhaupt gedownload en geinstalleerd kunnen worden. Niets werkt eigenlijk naar behoren. Om bijvoorbeeld het configuratiescherm te openen ben je zo'n 30 seconden verder en dan nog blijft het muisicoontje ronddraaien. Als iemand een ideetje heeft, alles is welkom :)
Link naar reactie
Een vergelijkbaar verhaal ... Op 6 april j.l. heb ik een PC met Windows XP bijgewerkt, waar 282 dagen geen Windows XP was opgestart (wel Xubuntu in dual-boot). Dat opstarten heeft de hele avond en een deel van de volgende dag geduurd: 56 Windows updates van 20u30-22u30, Avast update, Ccleaner update, en de PC loopt steeds vast. Na veel puzzelen en tientallen her-starts blijkt iedere keer als de prullenbak wordt ¨geladen¨ (om zelf te legen, of tijdens het draaien van Ccleaner) dat de PC vastloopt. Ik ben ermee gestopt. De (oude) mailbestanden op deze Windows-PC probeer ik nu via een PC met Vista over te zetten naar Thunderbird. Richka73, de gebruikelijke antwoorden (hoeveel Ram heb je, schakel de update (tijdelijk) uit, verminder het aantal programma´s dat automatisch opstart via StartBeheer, defragmenteer de HDD, draai een geheugentest, etc.) hebben mij niet geholpen. Op dezelfde PC draait Xubuntu als een zonnetje, dat is toch een aanwijzing dat de hardware goed is. Windows ...
Link naar reactie
@Richka: ter aanvulling nog een paar links: - ook bij het updaten van Windows 8 (= Windows 7 met andere interface) zijn problemen: http://webwereld.nl/e-commerce/82134-problemen-stapelen-zich-op-met-update-windows-8-1 - als je een Linux-distro wilt proberen, kijk dan bij: http://computertotaal.nl/apps-software/einde-windows-xp-tijdperk-overstappen-op-linux-62694 https://sites.google.com/site/computertip/Home Als de installatie van een Linux-distro lukt op deze PC, wil je dat dan hier melden, dat is ook voor andere lezers nuttig denk ik... Succes!
Link naar reactie
Ik heb een paar dagen geleden een artikel gelezen, en uitgeprint op www.computeridee.nl en dat artikel heette : `` Geef Uw oude pc een tweede leven ``......was een zeeer interessant artikel, wat ik met name aan de wat oudere mensen, die er wat meer moeite mee hebben, om te wennen aan een nieuw besturings-systeem, kan aanraden !!! Ook voor de wat jongere mensen, is dit een snelle oplossing ! Mij lijkt het wel wat....het ligt bij mij al uitgeprint klaar en heb het al 3 maal gelezen......Als het echt werkt, is het een oplossing voor IEDEREEN !!!.....Laat me weten, wat je van het artikel vindt....ben benieuwd....Op dit moment kan iedereen wel wat hulp gebruiken ....denk ik.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...