Ga naar inhoud

Waarom blokkeert HDD het opstarten van de computer?


anoniem

Aanbevolen berichten

Dank je wel voor het antwoord, maar ik begrijp nog niet hoe een en ander werkt. Ik heb het BOOT-menu veranderd zodat op 1 DVD/CD, 2 HDD 3 USB staat. Als ik de computer opstart, blijft het scherm zwart en komt Windows 8 niet tevoorschijn. Als ik dan de HDD afkoppel en de computer opnieuw opstart, gaat alles prima. Hoe kan dat toch?
Link naar reactie
@Gast Is deze vraag het vervolg op: http://computertotaal.nl/vraag-en-antwoord/10688/waarom-blokkeert-het-extern-geheugen-opstarten-van-computer Dan is het je nu gelukt om de startvolgorde in het BIOS te veranderen. De PC/laptop zoekt bij het opstarten eerst in het BIOS waar hij opstartbare bestanden moet zoeken, in jouw voorbeeld 1 = CD/DVD. Bevat de CD een opstartbaar bestand (bijvoorbeeld een Linux-Mint*.iso een zogenaamde liveCD) dan wordt die opgestart. Bevat de CD/DVD drive geen opstartbare bestanden, dan zoekt de PC op de volgende drive, in jouw geval 2 = HDD (en daar staat bij jou een Windows 8 op geïnstalleerd) Dat de USB-externeHDD bij jou op nummer 3 staat heeft (mag geen) invloed hebben op de stappen 1 en 2. Maar in deze vraag staat nu Windows 8 genoemd, die heeft een UEFI, een diepe slaapstand. Begrijp ik het nu goed dat je de Medion USB3.0-HDD alleen als extra schijf wilt gebruiken, en er geen opstartbare schijf van wilt maken? Dus dat altijd Windows 8 moet opstarten, ongeacht of de Medion USB3.0-HDD is aangesloten? Wat is het typenummer van de Medion HDD? Graag je reactie.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...