Ga naar inhoud

Hoeveel is mijn laptop nog waard ?


itsjeboysam

Aanbevolen berichten

Er zijn 2 toetsen uit de B en de P. Het gaat om een HP Pavilion G6 ik denk nu zo'n 2 jaar geleden gekocht -Intel(R) Core(TM) i5-2450M CPU @ 2.50GHz -4GB RAM -Intel(R) HD Graphics Family (1GB) Vertex Shader version 4.1 Pixel Shader version 4.1 - Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
Link naar reactie
Dit is geen marktplaats, dus verwacht geen opbrengstindicatie. Wat je denk ik eerst moet doen is opvragen hoeveel de reparatie van het toetsenbord kost. Hetzij in de winkel waar je 'm ooit kocht, hetzij door met HP (NL) productondersteuning contact te zoeken (via web of telefoon). Als het toetsenbord niet gerepareerd kan worden is 'ie dicht bij waardeloos. De enige hoop is een extern toetsenbord via USB aan te sluiten als vervanging. Je doet er vanstandig aan dit te testen (als je dit zelf kunt, of bij iemand die een los USB-toetsenbord heeft). Qua prijs: bij PC's gold vroeger: na 3 jaar 10% restwaarde, restwaarde in de tussentijd lineair afnemend tot dat bedrag. Voor laptops gold een kortere afschrijftijd, tot 2 jaar. Deze modellen worden vaker vernieuwd, vandaar. Loop eens een winkel binnen met een ruime uitstalling (ik denk aan de MediaMarkt o.i.d.) of bezoek een aantal internetwinkels. Kijk vooral naar interne schijfruimte en schermgrootte -- zowel diagonaalafmetingen als h x b in pixels. Dat is het referentieniveau, daar moet je voor een tweedehandsje zeker onder gaan zitten. En dan moet je de kosten van de externe toetsenbord OF de reparatiekosten ook verdisconteren. Bij dit alles: tweedehands verkopen is altijd de vraag wat de koper er voor over heeft. Koester nooit illusies, al kan de opbrengst meevallen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...