Ga naar inhoud

Windows 7, hoe kan ik de volgorde van kolommen in verkenner aanpassen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Standaard geeft mijn Windows 7 verkenner de volgende kolommen in de volgorde; "Gewijzigd op - Type - Grote". Ik kan dit in Verkenner bij "Beeld" aanpassen maar na het schoonmaken b.v. CCleaner krijg ik weer de standaard volgorde "Gewijzigd op - Type - Grote". Ik zou willen alleen de volgende kolommen willen; "Grote - Gewijzigd op" Waar kan ik dit wijzigen aanpassen. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Ga als volgt te werk als je wilt wijzigen welke kolommen worden weergegeven of als je de breedte of volgorde van vensters in Windows Verkenner wilt wijzigen: . Klik in Windows Verkenner op de map en kies Details kiezen in het menu Beeld. Schakel het selectievakje in van elk item dat je aan de huidige weergave wilt toevoegen of schakel de selectie vakjes uit van de items die je niet wilt weergeven. Als je de volgorde van de kolommen wilt wijzigen, klikt je op het gewenste item (maar schakelt u het selectievakje niet uit) en klikt je op Omhoog of Omlaag tot de items zich in de gewenste volgorde bevinden. . Klik op OK. . Je moet in het menu Beeld op Details klikken als je de details van de bestanden in de geselecteerde map wilt bekijken. Gebruik de juiste methode als je de breedte van kolommen wilt wijzigen: . Methode 1 . Klik in het menu Beeld op Details kiezen en klik vervolgens op de naam van de kolom die je wilt aanpassen. Voer in het vak Breedte van geselecteerde kolom (in pixels) de gewenste breedte in en klik op OK. . Methode 2 . Je kan kolommen handmatig breder maken door de muisaanwijzer tussen twee randknoppen van de kolomkoppen te plaatsen. De aanwijzer verandert dan in een dubbele pijl. . Klik en houd de linkermuisknop ingedrukt en sleep de kolom vervolgens naar de gewenste breedte.
Link naar reactie
Hallo Oscar, Het werkt ten delen. Ik moet nu alle 6000 mappen handmatig configueren. Het is natuurlijk te doen maar is niet echt handig. Ten tweede, een map of mappen kopiëren naar een andere schijf (backup) ben ik al mijn instellingen van de mappen weer kwijt. Is er misschien nog een manier b.v. een aanpassing in het register, zodat de instelling altijd bewaard blijven? Met vriendelijk groet Jan
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...