Ga naar inhoud

2 bestanden, 1 bestand meerdere keren afdrukken en een bestand een enkele keer afdrukken (flyers)?


jbeekes

Aanbevolen berichten

voor het afdrukken van flyers voor basisscholen ben ik op zoek naar een programma dat 2 pb bestanden kan afdrukken. dan zoek ik naar een programma dat bijvoorbeeld 1x de aanduiding van groep en aantal flyers afdrukt (groep: 3 aantal: 50) en vervolgens dan ook 50 keer de flyer af drukt. en dit uiteraard voor alle groepen van de basisschool. ik hoop dat iemand hier een programma voor heeft, dit zal mij een hoop tijd schelen.
Link naar reactie
"pb" bestanden? Nimmer van dat formaat gehoord. Evenwel, als je bedoelt dat er een scheidingspagina tussen verschillende afdrukopdrachten moet, dan is dit makkelijk te doen met de standaardfaciliteiten in Windows. Het aantal copieën is vanouds aan te geven bij een normale afdrukopdracht. Een scheidingspagina stel je als volgt in (ik heb Windows in het Engels, maar het vertaalt eenvoudig...): Open vanaf het menu of vanuit het control panel "Devices and Printers". Selecteer de juiste printer, rechtermuisklik op "Properties" (eigenschappen). Klik de tab "Advanced". Rechtsonder vind je de knop "Separator Page..." en dan kun je een modelpagina aangeven. Daarmee wordt de printopdracht betrekkelijk eenvoudig. Als jijzelf "even" onthoudt in welke volgorde jij welke aantallen afdrukt, dan hoef je in het programma waarin je de flyers hebt gemaakt alleen het aantal te variëren en de afdrukopdracht te geven. Op de separator page schrijf je de juiste groep. Je kan het jezelf iets ingewikkelder maar wel mooier maken door de separator page met het groepsnummer verrijken en voor elke afdrukopdracht de nieuwe versie aan te geven. Persoonlijk zou ik de eenvoudigere vorige optie nemen ;-) Ik raad je wel aan het eerst even uit te proberen met maar 2 copie en zeg twee groepen om te kijken of het werkt zoals verwacht. Ikzelf gebruik nooit die scheidingspagina en ik hoop dat niet voor elke copie een scheider komt. Test dus even...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...