Ga naar inhoud

Waarom blokkeert het extern geheugen het opstarten van de computer?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een extern geheugen van Medion gekocht : usb 3.0 superspeed. Als ik de computer wil opstarten blokkeert het geheugen het opstarten. Ik moet het eerst uitzetten, de computer start dan wel op en daarna weer het geheugen inschakelen. (Het vorige geheugen gaf nooit problemen; de computer startte gewoon op.) Het geheugen heb ik toen maar opgestuurd. Men heeft het gecontroleerd en en de daar aanwezige computer startte wel op met het geheugen. Men kon mij niet verder helpen. Weet u misschien raad?
Link naar reactie
Heb je het juiste geheugen gekocht, Het Bios herkend het geheugen vanzelf, mits je wel de juiste geheugen kaart plaatst. Niet iedere geheugenkaart is geschikt voor elk merk computer. Bij dat bedrijf waar je de geheugenkaart hebt opgestuurd hebben ze die kaart getest op een computer, waar die geheugenkaart wel op werkt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Een USB 3.0 stick kan de opstart van de PC of laptop blokkeren als in het BIOS de opstartvolgorde zo is ingesteld dat de PC eerst gaat zoeken naar opstartbare bestanden op de USB stick, en pas daarna op de HDD. Kijk in je BIOS door tijdens het opstarten een toets in te drukken zoals aangegeven (soms zeer kort) in het opstartscherm, meestal F2 of F8 of F12 of Del dat verschilt per merk. De opstart procedure wordt dan onderbroken, en je komt in het BIOS (basic in out system) en daar staat een tab met iets van BOOT of BOOTABLE DEVICE, verander daar de volgorde (meestal met F5 en F6) zodat de PC eerst naar de HDD kijkt. Als je Linux wilt installeren vanaf een USB of DVD moet je juist de USB of DVD bovenaan zetten in het BIOS, zodat de HDD niet als eerste wordt bekeken want dan start platform dat op de HDD staat als eerste op (meestal Windows) Heb je wat aan deze opmerking?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...