Ga naar inhoud

hoe dupliceren scherm van laptop naar tv?


gigabeet

Aanbevolen berichten

Ik probeer het scherm van mijn laptop te dupliceren naar mijn tv, maar alles wat op tv verschijnt is de achtergrond van het bureaublad (in spiegelbeeld). Ik maak gebruik van Vista. Bij de opties in het configuratiescherm staat niet de dupliceren mogelijkheid. Wel 'uitbreiden bureaublad' en 'dit is mijn hoofdscherm'. Is er nog een mogelijkheid mijn scherm te dupliceren?
Link naar reactie
Oei, de makkelijke Win+p optie is dacht ik pas geïntroduceerd in Windows 7. Wel is vreemd dat het in spiegelbeeld is. Het je al gekeken of je de laatste video-driver geïnstalleerd hebt? Of het nu een AMD- of Nvidia-videochip is, in beide gevallen is er op de taakbalk rechtsonder vaak een ikoontje wat hier nut heeft. Zorg dat je alle ikoontjes kunt zien ! (control panel -> Taskbar and navigation -> Notification area -> vinkje onderaan het scherm). Aan de opties te zien die je hebt beschreven zit je in het zgn. screen resolution venster. In het control panel is vaak ook een ander inkoontje te vinden dat de gevraagde opties wel heeft. Tot slot: kijk een naar de handleiding van de laptop en de toetsenrij. Bij veel laptops zie je bij de numerieke toetsen of bij de functietoetsen de symbooltjes voor meer/minder helderheid maar ook symbolen voor scherm dupliceren en zo. Kijk eens of daar wat bruikbaars tussenzit.
Link naar reactie
Ook het geluid is me gelukt. Ik heb een HDMI update van NVidia gedaan via het configuratie scherm hardware en apparatuur met de tv aan. Om de een of andere reden had 'het' meteen door dat het om een HDMI update van NVidia ging. Als ik geluid uit de tv wil hebben zet ik mijn HDMI output op standaard. (dat kan via een rechtermuisklik op het geluidsicoontje.) De volume van de HDMI output staat als het goed is op maximaal en dan kun je met de afstandsbediening van je tv het volume verder regelen. Het is het beste je de laptop op te starten met de tv aan, dan pikt de laptop meteen de HDMI geluidsaansluiting op. Als ik alleen geluid van mijn laptop wil hebben, zet ik luidsprekers op standaard. Na flink wat geknutsel kom je er dus wel uit. Ik hoop dat anderen die ook met deze materie te maken hebben hier ook wat aan hebben, want ik zie er heel veel vragen over op internet. Deze gigabeet hoopt hierbij een uitleg voor Dummy's te hebben gegeven ;-)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...