Ga naar inhoud

laptop pakt geheugen soms niet, hoe komt dit?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met mijn laptop, Ik heb een Asus K55DR met standaard 6GB DDRIII geheugen. Nu pakte de laptop het 2GB kaartje soms niet en even later helemaal niet meer. Ik heb dus een nieuwe besteld en ben gelijk voor een 4GB gegaan aangezien de laptop tot 16GB ondersteund. (Heb nu dus 2x4GB) Nu heb ik soms dat als ik de laptop opnieuw opstart, hij maar 4GB pakt. Als ik de laptop opnieuw opstart pakt hij weer de volle 8GB. De kaartjes hebben dezelfde DDRIII snelheid (1600) Ik heb de bios gereset, de kaartjes omgeruild in de slots. Ik heb zelfs de laptop geformatteerd en alles er opnieuw opgezet en ook nog BIOS geupdated. Dit hielp voor een maand en nu heb ik weer hetzelfde probleem. Het vreemdste vind ik dat de laptop 1 keer opnieuw opstarten helpt, heb het nooit 2 keer moeten doen. Heb hem bij de mediamarkt gekocht, als ik hem dan terug breng ben ik hem minimaal 2 maand kwijt, ik heb mijn laptop elke dag nodig voor school én werk. Dus ik probeer het liever eerst zelf op te lossen. Daarom mijn vraag hier. Groet Jaap Lubberts
Link naar reactie
Je kan het geheugen testen met het hulpprogramma geheugencontrole dat in Windows zit. . Je kan het hulpprogramma Geheugencontrole als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud, klik op Systeembeheer en klik vervolgens op Hulpprogramma Geheugencontrole.‌ Beheerdersmachtiging vereist Typ eventueel het wachtwoord of een bevestiging als wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging. . Kies eventueel één van de twee opties voor het moment waarop je het hulpprogramma wilt uitvoeren: . Je kan de computer opnieuw starten en het hulpprogramma meteen uitvoeren. . Je kan de computer opnieuw starten en het hulpprogramma later uitvoeren . Het hulpprogramma Geheugencontrole uitvoeren Wanneer je een bericht ontvangt over een mogelijk geheugenprobleem, klikt je op het bericht zodat je kan kiezen tussen twee opties voor het moment waarop je het hulpprogramma Geheugencontrole wilt uitvoeren: . Als je ervoor kiest de computer opnieuw te starten en het hulpprogramma meteen uit te voeren, moet je werk opslaan en alle actieve programma's sluiten. Het hulpprogramma Geheugencontrole wordt automatisch uitgevoerd wanneer je Windows opnieuw start. Zolang het hulpprogramma Geheugencontrole wordt uitgevoerd, zie je een voortgangsbalk met de status van de test. Zodra de test is voltooid, wordt Windows automatisch opnieuw gestart. . De resultaten van de geheugentest weergeven Als het hulpprogramma Geheugencontrole geen fouten vindt, krijgt je een bericht waarin staat dat er geen fouten zijn gevonden. Dan is er mogelijk een andere oorzaak. . Als het hulpprogramma wel fouten vindt, dan weet je waar je aan toe bent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...