Ga naar inhoud

Ik ben (al heel lang) abonnee van Computer!Totaal. Waarom kan ik het blad niet op mijn PC dowmloaden?


wstap

Aanbevolen berichten

Ik ben ook abonnee en geen eigenaar of redactielid, maar het antwoord is denk ik voorspelbaar. Alles wat downloadable is, blijkt in de praktijk binnen de kortste keren op een publieke site downloadable. Dus koopt (bijna) niemand meer de publieke editie op papier en de omzet via internet-downloads is dan ook te laag om het blad levend te houden. Daar is wel iets tegen te doen (individueel watermarken van downloads en onmiddellijk optreden als het vrij verkrijgbaar blijkt te zijn), maar je hebt wel medewerker(s) nodig om dit actief te bewaken. Lees: kost nog weer extra geld. En voor dat nummer is het kwaad al geschied. Een tweede valkuil is dat juridisch gezien zo'n e-versie een nieuwe publicatie is. Lees: alle redactieleden, gastschrijvers, agentschappen die stockfoto's leverden moeten extra betaald worden. Waarvan? Overigens steun ik iedereen als C!T uitgaven van zeg meer dan 12 maanden oud in een pdfje vrijgeeft, bij voorbeeld in een gebundelde jaargang. Minus de advertenties s.v.p. -- de adverteerders hebben toch nimmer betaald voor die herpublicatie. Als de bedrijfsjurist een weg vindt om de extra auteursrechtenkosten te beperken... Voor nieuwe nummers kun je de publicatierechten natuurlijk wel gelijk regelen. Zie C!T's tabletversie. De truc is natuurlijk een PC-versie te maken waarvan de inhoud niet copieerbaar (bewaarbaar?) is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...