Ga naar inhoud

minder fps minecraft door windows 8.1 ?


AKOstudio

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe gamepc gekocht. maar ik draai maar 60 fps op minecraft met deze specs: videokaart : msi geforce gtx 770 processor : amd fx-6300 six-core 700 watt voeding 8gb ram windows 8.1 monitor : iiyama prolite e2483HS sommige mensen zeggen dat het door windows 8.1 is of de monitor. alleen volgens mij heb ik gewoon een goede monitor met 2ms reactievermogen. Ik hoop dat iemand weet hoe dit komt en of dat er een oplossing is:) Grt. Axel
Link naar reactie
1. Wat belangrijk is wil je terugkoppeling van andere gamers: op welke resolutie speel je? Gewoon full-hd of lager? 2. Ongetwijfeld vloek ik hiermee in de gamer-kerk, maar: je ogen en hersenen zien niet beter dan pakweg 20 fps. Vandaar dat films draaien op 24 fps en PAL-TV codeert op 25 (halve) fps. Meer dan 60 fps staat indrukwekkend, maar je zult het noooiiit waarnemen. Wees blij dat de PC tijd over heeft om tijdig te communiceren met internet :-). 3. Het spel zelf ken ik niet, maar kijk eens of er wat staat bij de PC-instellingen voor het spelletje. Ook kan het zijn dat de windows driver eenvoudigweg alleen 60 fps toestaat -- dat is de combinatie van kaart en monitor. Dat is niet vreemd. In dat verband kan de keuze van de signaalverbinding (VGA? DVI? HDMI?) ook een rol spelen.
Link naar reactie
(aanvulling ad 2) Frame rate is alleen belangrijk als die laag is en niet hoger te krijgen valt. Denk aan minder dan 20 fps. Wat er dan gebeurt is dat de PC, inbegrepen videokaart, helemaal bezig is met berekenen van het beeld en het niet meer voor elkaar krijgt e.e.a. vloeiend te tonen (voor het mensenoog). In zo'n geval houdt de PC geen rekentijd meer over om de game-signalen van het internet (in een multiplayer) tijdig in de gaten te houden. En dat kan fataal zijn voor de speler (in het spel, natuurlijk). Kortom, bij 60 fps heb je een vloeiend beeld. Het is hoog genoeg. Als daarmee de PC juist tijd overhoudt om het internetspelbericht op tijd op te vangen en te verwerken is dat juist goed. Het spel op een nog hogere fps forceren betekent juist dat de PC geforceerd wordt alle capaciteit voor de beeldberekening te gebruiken met risico dat er geen capaciteit meer over is voor vitale multiplayer berichten. En boven de pakweg 20 fps zie je het verschil toch niet... Oftewel leuk voor de statistiek in twee betekenissen: * de prestatiemogelijkheden van de PC * de body count (van jouzelf...) in het spel (sic !)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...