Ga naar inhoud

Hoe kan ik de rechten van 1 gebuiker aanpassen (rechten diep aanpassen)?


chielkroeze

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem. Ik heb een computer waar 2 gebruikers op werken. (gebruiker + administrator) Nu gebruiken veel onbekenden het gebruikers account. Deze heeft gebruikers rechten. Nu heb ik vaak het probleem dat ze toch het een en ander aanpassen waardoor ik weer alles kan terug zetten. Nu zou ik graag dit account zo dicht willen timmeren dat ze heel weinig rechten meer hebben. Ik ben inmiddels al met "GPEDIT.MSC" bezig geweest, nu is het probleem dat hij hier alle rechten aanpast, incl. Administrator. Dit is nu juist niet de bedoeling, het gaat alleen op de "gebruiker" Heeft iemand een idee waardoor ik de "gebruikers" rechten kan aanpassen? Alvast bedankt! (Machine: Windows 7, Prof.)
Link naar reactie
Het beste wat je kan doen, is de meest drastische, en dat scheelt ook meteen een hoop werk, en dat is, gewoon dat éne gebruikers account helemaal opheffen, en een hele nieuwe aanmaken. En daarvan de rechten zo aanpassen zoals jij dat wil. En wijzig ook meteen voor de zekerheid als administrator jezelf dus, je wachtwoord. En klaar,.................... . suc6....
Link naar reactie
Er zijn rechten die je per groep instelt of liever: welke groep toegang heeft tot welke rechten. Ik denk dat je in de verkeerde hoek van de group policy editor hebt gekeken. Zie dit informatieve artikel: http://maxi-pedia.com/what+is+the+difference+between+gpedit.msc+and+secpol.msc . Ik vond dit door "alter guest group policy" in te typen in Bing, dit was een van de artikelen op de 1e pagina. Het eerste plaatje vertelt dat je moet kijken (o.a.) onder: Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings > Local Policies en zo verder. Om te voorkomen dat aanpassingen te drastisch blijken, maak altijd een back-up van de complete registry voordat je gaat sleutelen!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...