Ga naar inhoud

Hoe vind ik artikelen of trefwoorden terug in eerdere uitgaven van C!T?


jaswest

Aanbevolen berichten

Ik heb nogal wat oude nummers liggen, maar als ik er iets uit wil opzoeken lukt dat eigenlijk nooit. Dat is zonde van alle kennis die er in opgeslagen is. Ik mag toch aannemen dat redactieleden niet alles uit hun hoofd weten bij het opstellen van nieuwe artikelen? Het vraag & antwoord 'forum' is vergeleken met de professionele en gedegen achtergrond van de redactie toch maar een goedbedoelde, maar zwakke en vaak rudimentaire poging van amateurs.
Link naar reactie
Niet alles wat in de digitale en papieren Computer Totaal magazine is gepubliceerd staat hier gratis op internet, als dat wel zo zou zijn, dan kan de redactie van het Computer Totaal Magazine wel inpakken. Tenminste dat dacht ik zo.... . Het beste wat je kan doen is een eigen databestand opbouwen, en daar handmatig titels van Computer Totaal artikelen in te voeren. Simpel je knipt het artikel dat je belangrijk vind uit, en typt een korte beschrijving in je database, stopt dat artikel in een mapje en geeft het een nummer, zodat je het artikel via je database kan terug vinden. . Het werkt ongeveer net zo als een digitaal archief data bestand mp3 muziek of foto verzameling , je typ de titel van de song, en een korte beschrijving waarover die song of foto gaat, met kern letters zoals love, hate enz. En wanneer je dan een zoekterm in typt krijg je de titels waar dat woord in voorkomt zo ongeveer, zo kun je zelf een archief opbouwen. Zo werken ze bij de publieke- en commerciële, radio en tv omroepen ook als ze bepaalde films of muziekbestanden in hun archief die over een bepaald onderwerp gaan later weer willen opzoeken.. bijvoorbeeld de omschrijving defect, dat kan van alles zijn defecte printer, defecte monitor enz. . installeert niet: Game installeert niet. Windows installeert niet. enz. . Elke uitgeknipt artikel uit de computer totaal krijgt een mapje met een apart nummer zo kun je het artikel later na te hebben gevonden in je database terug vinden. zo ongeveer . En wat het zogenaamde amateur gedoe betreft, Ach, die vraag en antwoord rubriek is puur op vrijwillige basis met als doel, van computeraars, voor computeraars, door computeraars, ofwel mensen die belangeloos een ander willen helpen met het (eventueel) oplossen van een computer probleem. Je kan ook gelijk direct naar zo'n computerwinkel/reparatieservice stappen, en daar mag je meestal na een dag of uurtje weer terug komen, dan hebben ze intussen je probleem opgelost, wat misschien nog geen 10 minuten inspanning heeft gekost, maar daar je mag dan wel een gepeperde rekening betalen van een paar uurtjes onderzoek, omdat een dure ICT jongen/meisje je probleem zou hebben opgelost, Tja, de studieschuld van zo'n ICT jongen/meisje moet na afstuderen, ook terug worden verdient, en betaald. Tja, die in de ICT opleiding opgedane wetenschap komt niet zomaar uit de lucht vallen. ofwel als je professionaliteit wil,dan moet je ook bereidt zijn de professionele vergoeding te betalen die daar tegenover staat. Want ook in de professionele ICT business gaat voor niks, alleen de zon op. .
Link naar reactie
Nee Oscar, dat dacht ik juist niet. Maar we kunnen er allebei een filosofietje over hebben, we zijn geen van beiden lid van de redactie of zelfs van de uitgever. En daar moet het antwoord toch vandaan komen. Ik geloof in elk geval niet dat ze die artikelen binnen enkele jaren weer te gelde zouden kunnen maken door ze opnieuw te plaatsen. Ik geloof daar niets van. Alle abonnees zouden op hun kop staan. En dan kunnen ze echt inpakken, toch? Bovendien gaat het mij nu niet om de artikelen of onderwerpen in extenso, maar om een verwijzing naar het nummer en de bladzijde. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat zo'n database er niet gewoon zou zijn. En dan is het een beetje zot om er zelf eentje te maken. Het publiek maken hiervan - al is het maar voor de abonnees - lijkt me een duidelijke meerwaarde te geven aan de site. Dus blijf ik m'n vraag maar herhalen. Met complimenten aan de redactie.
Link naar reactie
We zijn achter de schermen druk aan het werk om de Computer!Totaal-edities via onze apps beschikbaar te maken. Het voordeel hiervan is dat je als lezer een digitaal archief achter de hand hebt en wij hebben de technische mogelijkheid om alle inhoud van de bladen te indexeren zodat er overzichtelijk teruggezocht kan worden. Vind je deze Vraag & Antwoord-module echt zo zwak en rudimentair? Ik zie veel gebruikers antwoorden geven waar ik zelf niet op zou zijn gekomen, vooral op gebieden waar niet mijn expertise ligt. Bedenk maar zo: het verkrijgen van een goed antwoord begint bij het stellen van het duidelijke vraag. ;-)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...