Ga naar inhoud

Bedankt, Erico, maar weet er nog iemand een oplossing?


anoniem

Aanbevolen berichten

De schijf is niet versleuteld en ik heb hem niet gekregen. Hij moet vol staan met o.a. gedownloade, gekochte programma's. Zoals al vermeld staat hij wel onder Schijfbeheer, zonder stationsletter, als unallocated, maar is hij bij "Deze Computer" onzichtbaar. Kan ik hem dan toch benaderen met een dataherstelprogramma, zonder hem te formatteren, en hoe dan? Een stationsletter toekennen kan niet. (Ik gebruik Windows 8.1 Pro.)
Link naar reactie
Wat ook een oorzaak kan zijn, dat de schijf unllocated verschijnt, is zoals er veel mensen doen (tenminste in mijn omgeving...), is de USB apparaten (zoals sticks, externe HD's enz ) te pas en te onpas zomaar eruit halen als ze weggaan of (haastig) mee willen nemen. Wat je dan misschien in dat geval beter (in toekomstige gevallen) eerst kan doen is rechtsonder op het knopje "hardware veilig verwijderen" klikken en pas eruit halen als ie aangeeft dat 't veilig verwijderd kan worden. 't Kan namelijk. vaak voorkomen dat Windows nog toevallig bezig met een schrijfbewerking (bijv. logbestand van de stick/HD... etc. ) bezig is op de achtergrond. . Wat je kan doen bij de externe schijf de bestaande partitie (s) op de schijf iets vergroten/ of verkleinen, zo kun je de schijf een letter toekennen, en wordt de externe schijf zichtbaar, voor Windows verkenner. . http://www.windowscorner.nl/windows8/installatie/partities_maken_met-windows_schijfbeheer.php . suc6....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...