Ga naar inhoud

Hoe kan ik een word2007 manuscript met word2013 voorzien van de inhoudsopgave ?


Colly

Aanbevolen berichten

Vele malen de Eva de Groot en Martin Gijzemijter aanwijzigingen opgevolgd. Bij een willekeurig test file'tje , perfect ! Mijn manuscript , 170 pag. , 2 secties , geeft wel het woord inhoud , maar verder alle NIET gekoptitelde text als inhoudsopgave, Resultaat een verdubbeling van de pagina's....
Link naar reactie
Welke Word-versie je gebruikt zou hier niet moeten uitmaken. Evenmin het aantal secties. Mijn vermoeden is eerder dat jouw broodtekst (body text) niet in een juiste stijl staat. Misschien als kopstijl (header style) met gemodificeerd lettertype (font)? De broodtekst moet in de stijl "normal" of "body text" staan om niet in de inhoudsopgave te komen. Let ook even op of de versie van Word UK of NL is. Als jouw manuscript in een andere taalversie ooit is gemaakt (bijv. UK i.p.v. NL) kan het zijn dat de stijlnaam hiervoor moet worden aangepast, bijv. "Header 1" naar "Kop 1" of juist andersom. Met de Replace-functie (CTRL h) kun je stijlen vervangen nadat je op More>> hebt geklikt. Dat kan dus eenvoudig.
Link naar reactie
Open jouw huidige Word versie. De cursor staat, als het goed is, aan het begin van het document. Zorg dat je de nieuwe stijlen (Kop 1 ?) hebt gedefinieerd. Zo niet, doe dit eerst (in de ribbon, toets het kleine knopje rechtsonder bij Stijlen, vervolgens krijg je een klein venster met links onder een knop nieuwe stijl.... en vul het volgende scherm in). Druk de CTRL-toets in, hou'm ingegedrukt en toets de "h" in. Laat beide toetsen los. Nu moet een klein venstertje verschijnen met de vervang/replace functie. Ongeveer linksonder (kan van de Word-versie afhangen) zie je een knop "More>>". Het venster wordt nu groter en er verschijnen meer opties. Linksonder is nu een knop "Format", druk deze in, dan krijg je een lijstje met o.m. Stijl/Style... . Je kunt nu de stijl invullen die je wilt vervangen. Zet de cursor daarna op het tweede tekstvak (Replace with.../vervang door... o.i.d.). Herhaal bovenstaande acties en je kiest nu de stijl die de oude moet vervangen. Gebruik Replace / Replace All naar behoefte. Bewaar jouw nieuwe tekstversie onder een nieuwe naam, zodat als je ziet dat je een fout hebt gemaakt weer terug kan. Er is héél veel mogelijk met de Vervang/Replace-functie, maar het is hier en daar goed verstopt door Microsoft...
Link naar reactie
als eerste dank voor je moeite en tijd! Het bovenstaande is me allemaal wel gelukt , alleen weet ik (nog) niet wat waar nou eigenlijk hoort. De koptexten heb ik alle met Algeria gedaan , verder nergens gebruikt. De hoofdtext is georgia , maar ook wel wat andere komen sporadisch voor. Tot nu toe nog steeds wel de blauwe text : inhoud en dan de hele rest van het manuscript. Wel zijn weer de bladzijden normaal genummerd. Ik moet zeggen dat ik hetzelfde neg.resultaat had met alleen word 2007 , op die andere computer. Het is voor een herdruk van een boek , maar nog niet urgent. Wel voor mij , ik wil het graag al in orde hebben , dan kan ik beter ademhalen... mvg Colly
Link naar reactie
Heb je een nieuwe inhoudsopgave gegenereert? Dit doe je met: selecteer het hele document met CTRL-a, dan F9 . Word genereert niet altijd automatisch een nieuwe versie van de inhoudsopgave, vandaar. Werkt dit niet, dan: De inhoudsopgave die je had, was er in gezet met de oude mix van stijlen en landcodes. Mijn suggestie is om vervolgens: 1. De oude inhoudsopgave weg te gooien (selecteer net ervoor tot en met net erna --voeg desnoods wat hulp-lege-regels toe-- en doe dan 'delete'). 2. Voeg een nieuwe inhoudsopgave in: Tab References, helemaal links klik op het driehoekje rechtsonder bij 'Table of Contents', kies 'Insert table of contents...' en kies naar behoefte. Tip; Hou 'show levels' op 2, max 3. 3. Genereer eventueel een nieuwe versie (selecteer het document met CTRL-a, dan F9 ). Je merkt, ik heb een Engelstalige versie maar de Nederlandse versie heeft alles op dezelfde plek, alleen vertaalde termen.
Link naar reactie
Weer met mijn dank! Mijn probleem is ook dat ik op 3 verschillende plaatsen op de wereld zit te schrijven , met verschillende Pc's en software. GIsteren heb ik met 3 manuscript copien zitten proberen , met 1 is het zowaar gelukt om een inhoud te produceren , wel nadat word enige malen was gecrasht en de opmaak van het document naar de haaien was. Hoe het precies is gegaan kon ik op een andere copie niet reproduceren. Zeer frustrerend dus, Uren zitten klooien daarna. Ook weer met verwoestende resultaten in het document. Ten einde raad nog met een Word 3003 enige dingen "vastzittende" partities in document kunnen redden. Ik maak wel een handmatige inhoud , ook voor de drukker blijven er enige handmatige dingen. Als ik nu terugkijk op het hele proces van schrijven van en maken van een boek ,heb ik meer dan 50% van mijn tijd met het oplossen van "hoe word te laten doen wat ik wil" doorgebracht , voor een boek maken is word veel te complex.....Het "echte schrijven heeft daar flink onder geleden. Mischien ook dat de laatste keer dat ik iets met word iets deed , meer dan 25 jaar geleden is ? Ik blijf het gebruiken , zonder er moeilijke dingen mee te proberen ! Wel heel veel bedankt voor je hulp ! mvg Colly
Link naar reactie
Niet om te pedant te zijn, maar het probleem ontstaat doordat je twee zaken mengt: de tekst (en afbeeldingen) van de boekinhoud enerzijds en anderzijds de presentatie (stijlen, lettertype, inhoudsopgave en zo verder). Word (en zo'n beetje elke andere tekstverwerker) is voor beide zaken geschikt. Maar zoals met alle complexe zaken: RTFM, oftewel, je moet je er in verdiepen. "on the fly" leren is wat je hebt gedaan. 't Werkt, maar lang niet zo efficiënt. succes met het volgende boek. Begin met de inhoud...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...