Ga naar inhoud

Waarom word de Harde schijf niet herkend ? (windows 7)


hans75

Aanbevolen berichten

Rechts onder staat hij in het lijstje. Ik zie wel staan mijn pasport, ik kan hem ook veilig verwijderen, en als ik de usb kabel er uit haal en en er vervolgens weer insteek staat hij in het lijstje. Maar onder deze computer staat de schijf er niet in. Wat mij wel opvalt dat het lampje continu knipper. Bij apparaatbeheer geeft hij ook aan werkt correct, maar ik kan er dus niet in om een bestand te openen oid. Wat is er aan de hand ?
Link naar reactie
Als dit consequent gebeurt zijn er twee dingen mogelijk: * De electronica maakt slecht contact op die USB-poort. Verbind de schijf eens via een andere poort. Wissel altijd tussen de verschillende poorten in jouw machine. Als je steeds dezelfde gebruikt "verleppen" de contacten en zul je merken dat die ene poort na verloop van jaren onbetrouwbaar wordt. * Ooit is er in het verleden een fout opgetreden, of slecht afgekoppeld (gebruik altijd de "safely remove hardware..." als je een apparaat uit een USB-poort haalt) en kan de device driver het apparaat niet meer goed herkennen. Voor dit laatste kun je een vorm van "reset" uitvoeren door de oude systeemtabel waarin dus "slechte" info staat bij te werken. Zorg dat de passport-schijf NIET in de machine zit en maak voor alle zekerheid een restore-point (tegen foutjes...). Start de "device manager" en selecteer onder menukeuze "View" de optie "Show hidden devices". In de lijst klik je vervolgens "Storage volumes" open en zie je een hoop grijs gemaakte "generic volumes". Een daarvan is jouw passport-schijf. Rechtermuisklik op zo'n uitgegrijsde schijf en kies uninstall. Geeft niet als dit andere USB-sticks ook treft: zodra ze weer in de PC gestoken worden, worden ze weer herkend net zoals je een nieuwe stick in een PC steekt. Nadat je de grijze volumes hebt weggehaald kun je de passport-schijf er weer insteken en dan zou die weer herkend moeten worden.
Link naar reactie
Ik heb een aantal poorten geprobeerd 2 hadden problemen bij de juiste, die deed het vrijwel meteen nadat ik stuurprogramma heb verwijderd. Toen weer overnieuw geprobeerd. Hij zag hem gelijk. Nadat ik hem even had verwijderd, en weer een poging had gedaan helemaal niks meer. Hij staat wel aangemeld als schijf, maar bij schijfbeheer is hij niet zichtbaar., Ik heb de poorten even gecheck met de scanner, maar die liep ook al op foutmeldingen, poort is niet meer bruikbaar. Het resetten ga ik even proberen of ik er uit ga komen. Met de andere externe schijven heb ik trouwens geen problemen het is enkel die wd passport die vreemd doet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...