Ga naar inhoud

na laptop hdd clonen met acronis werken onderdelen van w 7 niet meer , graag support?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb na clonen issues met de the esent db van windows ivm WD Advanced format hard disk in laptop , kunnen jullie mij helpen ? hieronder wat ik met acronis en informatique heb gemaild, maar zij verwijzen me naar microsoft en die weer naar sony gezien het een vaio is. Hallo Bob, Voordat ik dat traject in ga , zou ik eerst een poging willen wagen de database met esent willen herstellen wat door acronis wordt genoemd, als dat lukt scheelt dat een hoop werk/geld. Ik moet nml een w7 dvd kopen en bij voorkeur een extra 2,5 hdd om te experimenteren en de nu draaiende hdd niet te verminken. 36451: Acronis Products: Applications Build on ESENT Running on Windows Vista, Windows Server 2008 and Windows 7 may not work correctly after restoring or cloning to a drive with different physical sector http://kb.acronis.com/content/36451 http://support.microsoft.com/kb/982018 Bye Paul I tried follow and to execute the first esent db recover step,,but not getting the described response. And I am uncertain to excute the second destructive step where you loose the history of all updates. Can you help/advise me on this , can I execute this step without destroying the whole system? Typ de volgende opdrachten bij een opdrachtprompt. Druk na elke opdracht op ENTER. net stop "windows update" cd /d %windir%\SoftwareDistribution\DataStore\Logs Esentutl /mh.\DataStore.edb | findstr /i/c: "staat:" Opmerking Als "staat: Afgesloten' wordt weergegeven in de opdrachtregel, gaat u naar stap 5. Maak een tijdelijke map (bijvoorbeeld een map maken met de naam "Fixedfiles" met behulp van de mkdir c:\fixedfilesopdracht). Opmerking vervangen door 'c:\fixedfiles' tijdens de volgende stappen. met de map die u in deze stap hebt gemaakt. Haal een kopie van het bestand %windir%\system32\esent.dll op van een computer waarop deze hotfix is geïnstalleerd en kopieer het bestand naar c:\fixedfiles. Typ de volgende opdrachten bij een opdrachtprompt. Druk na elke opdracht op ENTER. Copy %windir%\system32\esentutl.exe c:\fixedfiles\ c:\fixedfiles\esentutl.exe /r edb Esentutl /mh.\datastore.edb | findstr /i/c: "staat:" Opmerkingen Als "staat: Afgesloten' wordt weergegeven in de opdrachtregel, gaat u naar stap 5. Als deze stap is mislukt of als "staat: Afgesloten' wordt niet weergegeven in de opdrachtregel, Zie "destructieve methode" sectie van dit artikel. Maak een tijdelijke map (bijvoorbeeld een map maken met de naam "Backuplogs" met behulp van de mkdir c:\backuplogs opdracht). Opmerking vervangen door 'c:\backuplogs' tijdens de volgende stappen. met de map die u in deze stap hebt gemaakt. Typ de volgende opdrachten bij een opdrachtprompt. Druk na elke opdracht op ENTER. verplaatsen * c:\backuplogs net start 'windows update' Windows Update uitvoeren. Destructieve methode belangrijk als u deze methode gebruikt, verliest u de geschiedenis van Windows Update. Daarom raadzaam niet deze methode te gebruiken, tenzij u de database niet herstellen. Als u de destructieve herstelmethode wilt toepassen, gaat u als volgt te werk: Typ de volgende opdrachten bij een opdrachtprompt. Druk na elke opdracht op ENTER. net stop "windows update" cd /d windir%\SoftwareDistribution\DataStore rmdir s/q-Logboeken DEL DataStore.mdb net start 'windows update' Windows Update uitvoeren. Probleem 2 een probleem wanneer veel kleine schrijfbewerkingen worden uitgevoerd. From what I understand, your issue is due to a cloned hard disk as decribed in our knowledge base article 36451, Acronis Products: Applications Build on ESENT Running on Windows Vista, Windows Server 2008 and Windows 7 may not work correctly after restoring or cloning to a drive with different physical sector. As you have already seen this happens due to a Microsoft implementation of the ESENT database - the solution is with Microsoft as they have released a patch reagarding this and for your operating system, Windows 7X64 can be downloaded from here: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=12248 this can be found in the initial Microsoft KB http://support.microsoft.com/kb/982018. Bye paul
Link naar reactie
Ik heb het verhaal niet gelezen, alhoewel het misschien een oplossing kan geven is het misschien een hele hoop werk met misschien ongewisse uitkomst. Ik zou het clonen nog een keer doen en nu met Norton System Recovery. Eventueel achteraf even de alignment van je partities controleren/goed zetten met de Mini Partition Tool. Hierna heb je een exacte clone en draait Windows alsof het niet anders weet naar mijn idee. Je kunt eventueel de patch nog toepassen mocht het ook hier onverhoopt niet werken. Maar ik heb slechte ervaring met Acronis' disk-imaging en goede met Symantec's/Norton's.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...