Ga naar inhoud

5Ghz van Asus RT-N66U opeens onvindbaar. Help?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste leden, hierbij een korte uitleg van de situatie. Paar maanden geleden hebben wij een asus rt-n66u aangeschaft. Deze router heb ik aangesloten op de modem/router van upc, door middel van de bridge mode. De router heeft 2 verbindingen tegelijk: 2,4g en 5g. 2,4 werkt altijd maar 5g is nu al een paar weken spoorloos. Voorheen gebruikte ik met mijn MBP altijd de 5g verbinding, maar nu kan ik die dus niet meer vinden. Wat heb ik zelf geprobeerd: 1. Router enkele malen gereboot 2. Nieuwste firmware gedownload: (3.0.0.4.374_2239) 3. Firmware van Merlin gebruikt Op dit moment gebruik ik: 3.0.0.4.374_2239 Misschien heeft een van jullie een oplossing? Met vriendelijke groet, Django C.
Link naar reactie
Waarschijnlijk heeft een buurman bij jou in de buurt (zoiets heet helaas toeval) de zelfde router gekocht, en gebruikt hij het zelfde kanaal voor zijn router, als jou, vergelijkbaar met gewoon radio (ether) verkeer, wordt het op de router frequenties steeds drukker, door de toenemende populariteit van draadloze routers. En bestaat de kans dat iemand, een buurman, het zelfde router kanaal is gaan gebruiken. Dan ontstaat er storing, of wordt de één weggedrukt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...