Ga naar inhoud

Waarom ziet win 8.1 mijn SSD Vertex 3 als een SCSI schijf?


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn moederbord P7P55D-E (1156-slot) heeft twee aparte Sata 6G poorten. Daar is deze schijf op aangesloten. Verder presteert deze schijf ver onder de specificaties. AS SSD Benchmark geeft tussen 260 en 324 MB/sec in Read en tussen 107 en 126 MB/s in Write. Mogelijk bij de eerste installatie van Win 8 iets mis gegaan door de RAID installatie niet uit te schakelen, door F6 op tijd in te drukken?
Link naar reactie
Het is normaal dat Windows je SATA-schijf herkend als SCSI-apparaat en dat kan verder geen kwaad. Ik zou wel je SSD aansluiten op een van de vier blauwe SATA 3Gbit/s-poorten en niet op de witte SATA 6Gbit/s-poorten zoals je nu hebt gedaan. Hoewel de witte poorten theoretisch beter zouden moeten zijn door de ondersteuning van SATA 6 Gbit/s worden deze poorten op jouw moederbord verzorgd door een additionele controller van Marvell. In de praktijk presteren de eigen SATA-poorten van de Intel-chipset beter, ook al zijn die slechts SATA 3 Gbit/s. Wellicht wordt je maximale leessnelheid dan iets lager, toch zal de SSD efficiënter werken via de Intel-poorten en de schrijfsnelheid zal vermoedelijk hoger worden.
Link naar reactie
Hallo Jeroen, Dank voor je antwoord. Echter je oplossing heb ik al uitgeprobeerd, geeft zelfs een lagere benchmark score. De Vertex 3 zou beter moeten presteren ook via de gewone SATA-poort en de 3G-aansluiting. Is overigens niet eenvoudig om dat te doen, het systeem moet hersteld worden via een recent herstelpunt. Ja, de Marvell controller is waarschijnlijk de storende factor. Dus de installatie van Win 8 met de uitschakeling van de RAID-tool (F6) zou geen oplossing bieden?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...