Ga naar inhoud

kan ik oude cd-roms installeren op windows 8.1?


Franky1407

Aanbevolen berichten

Soms. Draai je W8.1 in de 64-bits variant, dan laten zich alleen spelletjes etc. die 32-bits zijn en installeren met een 32-bits installer. Maar het moet gezegd dat vrijwel alle software uit die tijd een 16-bits installer hebben, ook al zijn de programma's/spelletjes zelf 32-bits. Draai je W8.1 in de 32-bits variant dan kan het wellicht. Je kunt problemen tegenkomen, die zich somtijds oplossen als je het installeerprogramma (meestal setup.exe) kwalificeert als ME, XP o.i.d. Geef een rechtermuisklik op het programma, kies "compatibility"-tab, selecteer vervolgens de juiste O.S.-modus --tot W95 terug is mogelijk. Ook na installatie kan het zijn dat je het hoofdprogramma op vergelijkbare manier moet kwalificeren. Bij W8.1 64-bits is dat wat problematischer omdat alleen 64- en 32-bits programma's werken. Als je nog een los installatieschijfje heb met Windows 95, 98, ME, XP kun je wel een virtuele computer maken met Hyper-V, dat O.S. daar installeren en kijken of die oude cd-roms zich daar op laten installeren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...