Ga naar inhoud

welk moederbord heb ik nodig?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een nieuw moederbord zodat ik later een i3, i5 of i7 processor kan kopen. Maar ik weet niet welk moederbord compatibel is met de specificaties van m'n huidige pc. Heb nu dit: Asus P5e VM-DO intel core 2 quad q9450 Ati Radeon HD 5850 1GB 6GB aan ram Ben dus op zoek naar een nieuw moederbord waar dat allemaal op kan én waar ik in de toekomst een i3, i5 of i7 kan zetten. (en betere videokaart, meer RAM etc.)
Link naar reactie
Zoals Joris al vermoedde maakt je huidige computer gebruik van DDR2-geheugen dat in geen enkel recent moederbord past aangezien DDR3 nu de standaard is. Ook zal jouw processor niet passen op een recent moederbord. Intel gebruikt voor de huidige generatie Socket 1150 terwijl jouw processor Socket 775 gebruikt. Zowel je processor als geheugen passen dus niet op een nieuw moederbord. Het heeft dus geen zin om nu een nieuw moederbord te kopen, dit kun je beter doen tegelijkertijd met een nieuwe processor en geheugen. Je grafische kaart past overigens wel op een nieuw moederbord en je zou je grafische kaart zelfs op deze pc nog kunnen vervangen door een nieuwere kaart. Je processor is wel te traag om de allerkrachtigste (en dus duurste) kaarten volledig te benutten, dus ik zou het bij deze pc op maximaal een kaart uit het middensegment houden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...