Ga naar inhoud

damn small linux vanaf usb draaien


anoniem

Aanbevolen berichten

Stap voor stap uitleggen gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar je hebt neem ik aan gecheckt of je PC of laptop kan opstarten vanaf USB-stick. En dat je ook weet hoe. Dan kun je de gedownloade iSO image op een CD-R(W) branden. Hoe je dat doet, kun je eventueel checken in deze discussie http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=178933 Als dat is gelukt koppel je eerst alle USB apparaten af. Behalve eventuele USB keyboard en -muis. Dan start je PC of laptop op vanaf de Damm Small Linux CD-R(W). Als deze is opgestart, sluit je USB-stick aan op een USB 2.0 aansluiting. Dan klik je met de muis op Menu > Setup > Puppy universal installer. Daar selecteer je USB Flash drive. De rest wijst als het goed is zichzelf. Ik heb zelf onlangs Damm Small Linux via deze wijze een op USB-stick geïnstalleerd. Bij mij werkt dit.
Link naar reactie
Daarom had ik ook een link bij gedaan. Ook al gaat deze over Puppy Linux, gaat de manier van branden op een CD-R(W) op dezelfde wijze. In Windows via Nero of een andere applicatie die images op een CD-R(W) kan branden. Of in Linux via K3B of GnomeBaker. Die Damm Small Linux CD-R(W) heb je nodig, zodat je PC er vanaf kunt opstarten. Zodat je op een eenvoudige wijze Damm Small Linux op een USB-stick kunt installeren.
Link naar reactie
Toevoeging aan Jolo's prima instructie: DSL heeft een oude (en kleine) kernel, namelijk 2.4. "Grote" Linuxdistributies hebben de moderne (en grotere) kernel 2.6. Aangezien de drivers voor de hardware in de Linuxkernel zitten, kun je met DSL op een USB-staaf, geen moderne computers opstarten. Een computer zal minstens vier jaar oud moeten zijn, wil dat lukken. Groet, Pjotr.
Link naar reactie
Dat neemt niet weg, dat er toch nog fouten zitten in mijn berichten. Het was niet Damn Small Linux die ik met succes op een USB-stick had geïnstalleerd, maar Puppy Linux. Die door pjotr123 genoemde versie uit de door mij genoemde topic. Deze heeft kernel versie 2.6.21.5. Die werkt vanaf 1 van mijn USB-stick op mijn hoofd PC uit mijn onderschrift. [quote:8396835201="pjotr123"] DSL heeft een oude (en kleine) kernel, namelijk 2.4. [/quote:8396835201] Behalve dan "DSL-N, a larger version not constrained by the 50MB limit of business-card CD's. Uses GTK+ 2 apps and linux 2.6. The size of version 0.1RC4 is 95MB." Althans volgens deze info http://en.wikipedia.org/wiki/Damn_Small_Linux
Link naar reactie
[quote:57f1c25a69="jolo"]Behalve dan "DSL-N, a larger version not constrained by the 50MB limit of business-card CD's. Uses GTK+ 2 apps and linux 2.6. The size of version 0.1RC4 is 95MB." Althans volgens deze info http://en.wikipedia.org/wiki/Damn_Small_Linux[/quote:57f1c25a69] Klopt. Maar DSL-N "is not DSL". En bovendien ligt de ontwikkeling al een jaar stil. Ze doen er niks meer aan, volgens mij. DSL daarentegen wordt nog wel actief doorontwikkeld.
Link naar reactie
Puppy Linux heb ik vorige week nog op een 256mb stick geïnstalleerd. Op hun website staat perfect uitgelegd hoe je dat moet doen. Erg leuk trouwens. Je moet Puppy wel eerst op een ceedeetje zetten. Daar start je je computer van op. Zo gauw puppy is opgestart kun je dmv de installer een installatie uitvoeren op je stick. Maar lees vooral eerst de handleiding betreffende usb divices want met name de mbr van zo' n stick krijgt een aanpassing zodat linux überhaupt wil opstarten van de stick.
Link naar reactie
Puppy Linux heb ik vorige week nog op een 256mb stick geïnstalleerd. Op hun website staat perfect uitgelegd hoe je dat moet doen. Erg leuk trouwens. Je moet Puppy wel eerst op een ceedeetje zetten. Daar start je je computer van op. Zo gauw puppy is opgestart kun je dmv de installer een installatie uitvoeren op je stick. Maar lees vooral eerst de handleiding betreffende usb divices want met name de mbr van zo' n stick krijgt een aanpassing zodat linux überhaupt wil opstarten van de stick.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...