Ga naar inhoud
  • 0

[FC3] WinXP partitie benaderen

anoniem

Vraag

Hi, vanuit Fedora Core 3 wil ik mijn (secundaire) operating system Windows XP benaderen. Ik ben gewend dit te regelen door de file /etc/fstab aan te passen, zodanig dat het mountpoint /WINDOWS automagisch wordt gemount en ook door een user te benaderen (lezen en schrijven) is. Nu weet ik niet meer welke regel ik in de /etc/fstab moet plaatsen. En tot mijn verbazing worden wijzigingen bij een herstart overschreven. Hiervoor is de HAL daemon verantwoordelijk, die het tooltje fstab-sync laat draaien. Hoe kan ik de /etc/fstab zodanig aanpassen dat de wijziging blijft staan en wat moet ik er neerzetten om mijn FAT32 schijf read/write te kunnen benaderen als gebruiker? TIA, Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Opgelost :D De HAL dameon gestopt door de 50-fstab-sync.hal symlink in /etc/hal/device.d directory te laten verwijzen naar /bin/false. Aanvullend de /etc/fstab file als volgt aangepast: /dev/hda1 /WINDOWS vfat users,owner,rw,umask=000 0 0 Omdat dit nog niet genoeg bleek heb ik na een ingeving de pc maar eens ge-reboot (in het kader van "never under-estimate the power of a reboot in linux"). dit was genoeg om het gewenste resultaat te bereiken :P Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...