Ga naar inhoud

[FC3] WinXP partitie benaderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi, vanuit Fedora Core 3 wil ik mijn (secundaire) operating system Windows XP benaderen. Ik ben gewend dit te regelen door de file /etc/fstab aan te passen, zodanig dat het mountpoint /WINDOWS automagisch wordt gemount en ook door een user te benaderen (lezen en schrijven) is. Nu weet ik niet meer welke regel ik in de /etc/fstab moet plaatsen. En tot mijn verbazing worden wijzigingen bij een herstart overschreven. Hiervoor is de HAL daemon verantwoordelijk, die het tooltje fstab-sync laat draaien. Hoe kan ik de /etc/fstab zodanig aanpassen dat de wijziging blijft staan en wat moet ik er neerzetten om mijn FAT32 schijf read/write te kunnen benaderen als gebruiker? TIA, Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie
Opgelost :D De HAL dameon gestopt door de 50-fstab-sync.hal symlink in /etc/hal/device.d directory te laten verwijzen naar /bin/false. Aanvullend de /etc/fstab file als volgt aangepast: /dev/hda1 /WINDOWS vfat users,owner,rw,umask=000 0 0 Omdat dit nog niet genoeg bleek heb ik na een ingeving de pc maar eens ge-reboot (in het kader van "never under-estimate the power of a reboot in linux"). dit was genoeg om het gewenste resultaat te bereiken :P Greetz, dJezzer 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...