Ga naar inhoud

NIeuw systeem


Aanbevolen berichten

Voor mijn nieuwe systeem werd mij aangeraden om linux te installeren. Maar nu ik aant kijken ben op linuxiso.org snap ik er nix meer van. Wat is een goede om mee te beginnen? Ik heb gelezen dat Mandrake een goede is. Van linuxiso.org kan ik m niet downloaden doe tie niet. Zijn er meer sites om m te downloaden? Is er ergens ook een site te vinden waar een goede nl uitleg op staat hoe je m moet installeren en updaten. Kvind t er allemaal een beetje omslachtig uitzien. T zal wel vaker gevraagd zijn maar ik kom er niet echt uit. Mich!
Link naar reactie
[url=www.mandrakesoft.com]ik dacht deze site[/url] en op linuxiso kan je het wel downloaden maar dan moet je niet op de naam maar op dat plaatje van die cd die erbij staat klikken, en je moet al die 3 cd's hebben (zijn er veel maar je hebt ze echt nodig) wel slordig van mij dat ik het er niet bij heb gezet in dat andere topic :oops:
Link naar reactie
[quote:b57792fa5c="Michieas"]Voor mijn nieuwe systeem werd mij aangeraden om linux te installeren. [/quote:b57792fa5c] Als je met dat nieuwe systeem een [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=762674&highlight=#762674]AMD Athlon 64 3000+[/url] bedoelt, dan raad ik aan de binnenkort te verschijnen SuSE 9.1 Professional aan te schaffen. Deze is inclusief een SuSE 64-bit versie. Zie [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=116587&highlight=]deze topic.[/url]
Link naar reactie
Je kunt SuSe bij elke boekhandel bestellen Prijs euro 30,- ongeveer voor de personal versie. Prijs euro 90,- euro ongeveer voor de prof. versie De laatste kun je voor half geld in Duitsland bestellen als je kunt aantonen dat je student bent d.m.v. een kopie van je college kaart. Onderwijsinstellingen betalen ook de halve prijs Als je de pers. versie installeert kun je over een maand of twee heel makkelijk via internet uitbreiden naar de prof. versie.
Link naar reactie
[quote:5e886cca31="Berend-kb"]Als je de pers. versie installeert kun je over een maand of twee heel makkelijk via internet uitbreiden naar de prof. Versie.[/quote:5e886cca31] Om de één of andere reden werd de kernel-source niet meer mee gedistribueerd bij SuSE Linux Personal. De kernel-source is wel nodig. Bijvoorbeeld bij het compileren/installeren van de 3d video drivers. En ook bij het compileren/installeren van sommige andere drivers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...